Auto eksperti: tiešā zaudējumu regulēšana OCTA tirgū ievieš nozīmīgas pārmaiņas

Lai pieteiktos BALTA jaunumu saņemšanai e-pastā, ierakstiet adresi

Latvijas apdrošinātāji gatavojas tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmas ieviešanai Latvijā, savukārt apdrošināšanas sabiedrība „Balta” no šī gada 9.augusta ir ieviesusi uz tās principiem balstītu OCTA pakalpojumu “Atlīdzība pie sava apdrošinātāja”.

Lai pārrunātu ar OCTA saistītās aktualitātes Latvijā un tendences Eiropā, apdrošināšanas sabiedrība „Balta” (RSA Grupa) 22.augustā aicināja Latvijā pazīstamus auto ekspertus piedalīties diskusijā. Tās laikā tika pārrunāts, kādas pārmaiņas sagaida Latvijas autovadītājus ar OCTA atlīdzības pie sava apdrošinātāja ieviešanu Latvijas tirgū un ko šis pakalpojums nozīmē autobraucējiem. Eksperti procesa ieviešanu Latvijā vērtēja atzinīgi, norādot, ka turpmāk OCTA izvēlē daudz lielāka loma būs apdrošinātāja reputācijai un sniegtā pakalpojuma kvalitātei. Savukārt cenai OCTA iegādē vairs nebūs tik liela nozīme kā iepriekš. 

Apdrošināšanas sabiedrības „Balta” rīkotajā diskusijā piedalījās TV žurnālists un auto eksperts, raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots, autosportists un „Drošas Braukšanas Skolas” pārstāvis Artūrs Priednieks, auto nozares žurnālists Atis Jansons, auto salona „Pro Vento” īpašnieks, Lietotu automobiļu tirgotāju asociācijas prezidents Uģis Vītols, Latvijas Pilnvaroto auto tirgotāju asociācijas prezidents Andris Kulbergs, titulētākais autorallists Latvijā Ivars Caune, auto eksperts un žurnālists Normunds Avotiņš un autonomas kompānijas „ALD Automotive” valdes loceklis Andrejs Pančenko. Tāpat diskusijā piedalījās „Baltas” atlīdzību direktors Ingus Savickis, kā arī transporta apdrošināšanas eksperti Lauris Pārups un Krišjānis Caune. 

Auto jomas pazinēji diskusijas laikā atzīmēja, ka jaunā pakalpojuma ieviešana var mainīt OCTA kā pakalpojuma nozīmi un vērtību autobraucēju acīs. Andris Kulbergs norādīja: ”Tiešās zaudējumu regulēšanas sistēmas ieviešana Latvijā attiecībā uz OCTA polisēm ir ļoti ilgi gaidīts process, jo beidzot OCTA zīmolam būs jēga. Pašlaik lielākā daļa autovadītāju internetā izvēlas lētāko piedāvājumu, un nevienam nekas vairāk neinteresē. Beidzot no sava apdrošinātāja auto īpašnieks iegūs vairāk, jo OCTA izvēlē priekšrocība tiks dota ne tikai cenai, bet arī apkalpošanas kvalitātei un reputācijai.” Kā vairākkārt norādīja auto eksperti, pie OCTA polises vairs nevarēs likt vienādības zīmi ar zemāko cenu.

Arī „Baltas” atlīdzību direktors Ingus Savickis pievienojās A.Kulberga teiktajam, atzīmējot: „„Balta” ir veikusi fokusa grupas intervijas ar OCTA polises īpašniekiem, kur noskaidrots, ka daudzi no viņiem nemaz neatceras, kur iegādājušies konkrēto apdrošināšanas polisi. Tas apliecina, ka līdz šim patērētājs lielākoties iegādājas lētāko OCTA piedāvājumu, nepievēršot uzmanību kompānijai, tās apkalpošanas un auto servisu kvalitātei vai citiem parametriem. Taču tajā pašā laikā autovadītājs klusībā cer, ka situācijā, ja pats būs cietušais, kārtot atlīdzību procesu viņš varēs doties pie atzītākā un labākā apdrošinātāja.”

Diskusijā autonomas kompānijas „ALD Automotive” valdes loceklis Andrejs Pančenko uzsvēra, ka daudzi automašīnu īpašnieki līdz šim OCTA uztver kā nodokli, nevis raugās uz to kā iespēju gūt drošības sajūtu un garantiju pret riskiem. Savukārt Krišjānis Caune norādīja, ka “Baltas” OCTA vērtība jau ir mainījusies, jo polises standarta segumā ir iekļautas vairākas KASKO raksturīgas priekšrocības, piemēram, atlīdzība pie sava apdrošinātāja un transportēšanas pakalpojumi. Turklāt, pērkot OCTA, klientam ir iespēja par papildu samaksu nodrošināties pret citiem KASKO segtajiem riskiem, piemēram, auto zādzību vai nelaimes gadījumu. Šis piedāvājums būtu interesants klientiem, kuru auto vērtība nav tik augsta, lai iegādātos KASKO, bet kuriem joprojām ir būtiski nodrošināt plašāku risku segumu.

Arī TV žurnālists Pauls Timrots norādīja, ka līdz šim OCTA zīmols Latvijā nav asociēts ar kvalitāti, taču līdz ar jauno atlīdzību sistēmu mainīsies sabiedrības viedoklis un pircējs sāks novērtēt OCTA sniegtās iespējas. „Tā reputācija, kas apdrošinātājiem veidosies par jaunām OCTA polisēm ar atlīdzību pie sava apdrošinātāja, nāks līdzi no KASKO apdrošināšanas, kas nozīmē, ka apdrošinātāja sniegtajai pakalpojuma kvalitātei būs arvien lielāka nozīme,” izteicās P.Timrots.

Diskusijas laikā eksperti uzsvēra, ka OCTA jaunā atlīdzību procesa ieviešana Latvijā vērtējama atzinīgi un tā ieviesīs jaunu pievienoto vērtību, no kuras iegūs ne tikai apdrošinātāji, bet arī autovadītāji. Attīstot šo atlīdzības procesu, patērētājiem būs lielākās iespējas iegādāties kvalitatīvāku pakalpojumu, jo apdrošinātājiem būs jādomā ne tikai par polišu cenu, bet arī par servisa kvalitāti un savu reputāciju.

Kā ziņots iepriekš, rūpējoties par klientu vēlmēm un nodrošinot tiešo zaudējumu regulēšanu attiecībā uz OCTA klientiem, apdrošināšanas sabiedrība „Balta” nolēma ieviest tirgū jaunu pakalpojumu – OCTA polisi „Atlīdzība pie sava apdrošinātāja”. „Balta” to piedāvā klientiem bez papildu piemaksas jau no šī gada 9.augusta.

Par apdrošinātāju „Balta”

Saskaņā ar AAS „Balta” veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, AAS „Balta” ir apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.

Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji desmit gadus novērtējuši „Baltu” kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.

AAS "Balta ietilpst „RSA Insurance Group”, kas ir viena no pasaulē vadošajām starptautiskajām apdrošināšanas grupām ar 300 gadu pieredzi. Tā piedāvā apdrošināšanu gandrīz 140 valstīs. Grupas uzņēmumos strādā aptuveni 23 tūkstoši darbinieku. 2011. gadā uzņēmums apdrošināšanas prēmijās parakstījis 8,1 miljardu mārciņu. Plašāka informācija internetā http://www.rsagroup.com.

Papildu informācija:

Ilze Rassa
„Balta” Komunikācijas vadītāja
Tel.: 2 6456444
E-pasts: ilze.rassa@balta.lv

Inga Bite
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Tel.: 2 8626761
E-pasts: inga.bite@prae.lv

Atpakaļ