Ceļojumu apdrošināšana

Kā man rīkoties, ja lidojuma galamērķī mana bagāža ir bojāta vai pazudusi?

Pieprasi pārvadātāja vai lidostas darbinieka izziņu par bojātas bagāžas izsniegšanu. Izziņā jābūt norādītam bagāžas bojājumam. Ja bagāža ir pazudusi, Tev jājautā pēc izziņas, kas to apliecina.

Saglabā bojāto bagāžu, par kuru Tu vēlies saņemt atlīdzību, piemēram, ceļasomu, vai nofotografē, ja tā nav izmantojama, tā, lai būtu redzami bojājumi. Bojātā bagāža vai tās fotogrāfijas būs jāiesniedz mums.

Pēc atgriešanās Latvijā no uzņēmuma darījumu brauciena, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa Tev mums ir jāiesniedz atlīdzības saņemšanai nepieciešamie dokumenti – visu rēķinu vai čeku oriģināli u. c.

Kā man rīkoties, ja lidojuma galamērķī mana bagāža ir aizkavējusies?

Ja dodies komandējumāar lidmašīnu un Tava bagāža lidojuma galamērķi ir aizkavējusies vairāk nekā 4 stundas, iestājas apdrošināšanas gadījums. Tev par šo faktu – bagāžas aizkavēšanos ir jāsaņem izziņa no lidostas personāla.

Šajā gadījumā Tu vari iegādāties pirmās nepieciešamības preces, piemēram, tualetes piederumus, attiecīgajam klimatam atbilstošu apģērbu, aizstājot bagāžā atrodošās aizkavējušās personīgās mantas, nepārsniedzot 200 eiro vērtību. Mēs Tev kompensēsim šos izdevumus.

Lai saņemtu atlīdzību par iegādātajām precēm, Tev ir jāsaglabā pirmās nepieciešamības preču iegādi apliecinoši dokumenti – čeki. Pēc atgriešanās Latvijā no komandējuma, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa, lai saņemtu atlīdzību, Tev tie kopā ar citiem čekiem, rēķiniem un izziņām ir jāiesniedz mums.

Ja esi apdrošinājis ziemas sporta inventāru (tā arī var gadīties, ja darījuma brauciens apvienots ar ziemas sporta aktivitātēm) un tas ir aizkavējies vai sabojāts, mēs atlīdzinām slēpju nomu līdz 200 eiro vienam apdrošinātajam uz laiku, kas nepārsniedz bagāžas aizkavēšanās laiku.

Bagāžas aizkavēšanās gadījumā pieprasi pārvadātāja izziņu par bagāžas nokavēšanās faktu, un bagāžu saņemot – pārvadātāja norādi par datumu un laiku, kad bagāža tika saņemta. Šie dokumenti ir pamats apdrošināšanas kompensācijas saņemšanai no BALTA.

Kā man rīkoties, ja neparedzētu apstākļu dēļ nevaru doties darījumu braucienā?

Atcelt komandējumu Tu vari tikai pirms tā sākuma. Lai to izdarītu, Tev jābūt nopietnam attaisnojošam iemeslam, piemēram, pēkšņa akūta saslimšana ar hospitalizāciju un citi gadījumi. Uzzini vairāk par darījuma brauciena atcelšanu Ceļojuma apdrošināšanas noteikumos apakšsadaļā „Ceļojumu atcelšana” (14. punkts).

Tiklīdz Tev ir radusies nepieciešamība atcelt komandējumu, informē par to mūs. Tev tas jāizdara ne vēlāk kā 24 stundu laikā no brīža, kad uzzināji par darījuma brauciena atcelšanas faktu.

Kā man rīkoties, ja neparedzētu apstākļu dēļ darījuma brauciena laikā man ir jāatgriežas Latvijā?

Lai saņemtu kompensāciju par izdevumiem, kas radušies saistībā ar atgriešanos Latvijā, pārtraucot komandējumu, Tev ir jābūt kādam no Ceļojumu apdrošināšanas noteikumos minētajiem iemesliem – piemēram, kādam no Taviem tuviniekiem ir atgadījusies nelaime. Uzzini vairāk apakšsadaļā „Ceļojumu pārtraukšana” (15. punkts).

Šie izdevumi sākotnēji Tev ir jāapmaksā no saviem līdzekļiem – transporta izdevumi (aviobiļete ekonomiskajā klasē) un maksa par viesnīcu. Atgriežoties Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa, lai saņemtu kompensāciju, Tev ir jāiesniedz mums visi nepieciešamie dokumenti – rēķinu vai čeku oriģināli u. c.

Bez tam BALTA atlīdzina arī izdevumus, kas ir saistīti ar apdrošinātā aizstāšanu. Piemēram,  ja Tavs kolēģis ir apdrošināts un plāno doties uz kādu starptautisku semināru ārpus Latvijas, bet pēkšņi nopietni saslimst un to apmeklēt nevar. Tad BALTA sedz visus izdevumus (lidmašīnas biļeti, viesnīcu, …), lai kāds apdrošinātā kolēģis varētu doties un izpildīt svarīgo uzdevumu viņa vietā.

Kā man rīkoties, ja biznesa ceļojuma laikā jūtos slikti un man ir nepieciešama medicīniska palīdzība?

Ja, atrodoties ārpus Latvijas, Tev nepieciešama medicīniskā palīdzība un medicīnisko izdevumu apmaksājamā summa nepārsniedz 100 eiro, tad norēķinies no saviem personīgajiem līdzekļiem, un atgriežoties Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa iesniedz mums dokumentus – medicīniskos dokumentus un čekus vai rēķinus par šiem pakalpojumiem kompensācijas saņemšanai.

Pārējos gadījumos zvani uz BALTA sadarbības partnera CORIS biroju vai pārstāvniecību tajā valstī, kurā Tu atrodies, vai arī CORIS biroju Latvijā pa tālruni +371 67334065 vai +371 29993812.

Ja atrodies ASV, zvani uz mūsu sadarbības partnera Global Medical Management tālruni +1 800 682 6065 vai +1 954 370 6404. Mūsu sadarbības partneris CORIS vai Global Medical Management sazināsies ar mums, lai pārliecinātos par Tavas apdrošināšanas polises segumu un Tu saņemtu palīdzību, kas Tev nepieciešama.

Kā man rīkoties, ja biznesa ceļojuma laikā man nozog pasi vai naudu?

Ja Tev ir nozagta vai nolaupīta pase, Tev par to ir jāpaziņo policijai 24 stundu laikā. Policija Tev par šo faktu izsniegs izziņu, kura Tev pēc tam būs jāiesniedz mums. Tiklīdz iespējams, Tev ir jāvēršas konsulātā, lai noformētu pagaidu ceļošanas dokumentu – atgriešanās apliecību. Konsulātā Tu saņemsi dokumentu, kurā būs norādīts pases nozaudēšanas datums, zaudējuma pieteikuma datums konsulātā un datums, ar kuru stājas spēkā pases aizvietošanas dokuments. Šis dokuments Tev arīdzan ir jāiesniedz mums.

Skaidras naudas nolaupīšanas gadījumā Tev par to ir jāziņo policijai 24 stundu laikā no notikuma brīža. Policija Tev par šo ziņojumu izsniegs izziņu, kura Tev būs jāiesniedz BALTA.

Vai es varu iegādāties biznesa ceļojuma atcelšanas apdrošināšanu 2 dienas pirms ceļojuma sākuma?

Jā, nav nekādu ierobežojumu attiecībā uz biznesa ceļojumu atcelšanas risku, tomēr Tava uzņēmuma komandējuma atcelšanas apdrošināšana nebūs spēkā, ja apdrošināšanas iegādes brīdī biznesa ceļojuma atcelšanas iemesli jau bija zināmi.

Vai, apdrošinot bagāžu, man ir jānorāda tās vērtība?

Nē. Bagāžas vērtība Tev jānorāda, piesakot atlīdzību. Zaudējumus par bagāžu mēs Tev atlīdzināsim, nepārsniedzot izvēlēto apdrošināšanas limitu.

Vai mana apdrošināšanas polise darbosies arī tad, ja darījuma ceļojumu vēlos pārtraukt kādu dabas stihiju vai katastrofu dēļ?

Nē, apdrošinātājs neatlīdzina zaudējumus, kuru cēlonis ir dabas stihijas, katastrofas, streiki, demonstrācijas utt.

Vai ceļojuma laikā, ja man rodas neskaidrības, varu zvanīt BALTA?

Jā, noteikti. Mēs priecāsimies Tev palīdzēt. Informācijas tālrunis +371 67522275, savukārt negadījumu pieteikt vari pa tālruni +371 67533375.

Ja mana polise nesegs visus nepieciešamos izdevumus, vai CORIS mani par to brīdinās?

Jā, CORIS sazināsies ar BALTA un pārliecināsies, vai apdrošināšanas polise paredz konkrētā pakalpojuma apmaksu. Pēc sazināšanās ar mums neskaidrību gadījumā CORIS Tevi brīdinās par pakalpojumiem, kuru apmaksu veicam mēs, kā arī par pakalpojumiem, ja tādi būs nepieciešami, par kuru apmaksu būs jāparūpējas Tev.

Vai BALTA man atlīdzinās medicīniskos izdevumus, ja pats bez ārsta rekomendācijām iegādāšos aptiekā medikamentus?

Nē, diemžēl šādus medicīniskos izdevumus mēs neatlīdzinām. Mēs atlīdzinām tikai izdevumus par ārsta rekomendētiem – izrakstītiem medikamentiem.