Aptauja: 88% darbinieku svarīgākais bonuss darbavietā – veselības apdrošināšanas polise

24.11.2021

Izvēloties darba devēju, 88% Latvijas iedzīvotāju ir svarīgi tas, vai darba devējs piedāvā veselības apdrošināšanas polisi, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) veiktā aptauja*. Kopumā tas atzīts arī par vissvarīgāko papildu bonusu darba algai (68%), pēc kura seko tādi labumi kā prēmiju un bonusu sistēma, nelaimes gadījumu apdrošināšana, transporta izdevumu segšana, darba automašīna un mobilā telefona rēķinu apmaksa.

Latvijas apdrošināšanas tirgus dati liecina, ka veselības apdrošināšanas pieprasījums konstanti ir viens no stabili augošajiem apdrošināšanas pakalpojumiem Latvijā. Šis apdrošināšanas produkts pēdējā desmitgadē uzrāda pozitīvu izaugsmes līkni: 2020. gadā pieaugums bijis mērenāks – līdz 4%, bet tagad atkal ir atgriezies 8% līmenī.

Nav labāka drauga par veselību

Veselības apdrošināšana atlīdzības pieteikumu ziņā ir visbiežāk izmantotais apdrošināšanas pakalpojums. Piemēram, BALTA ik dienu izmaksā vairāk nekā 41 000 eiro par veselības apdrošināšanas pakalpojumiem, tostarp atlīdzinot ap 900 atlīdzību pieteikumu par personu iesniegtajiem čekiem.

“Novērojam, ka šogad cilvēki steidz izmantot pakalpojumus, kas iepriekšējā gadā līdz ar vairākiem ierobežojumiem medicīnas pakalpojumu saņemšanā tika iekavēti. Augstais pieprasījums cieši saistāms arī ar mūsdienās tik aktuālo tendenci – veselīgu dzīvesveidu. Mēdz teikt, ka nav labāka drauga par veselību: tā ir vislielākā vērtība, un šī apziņa, kura arī Latvijas sabiedrībā kļūst arvien dziļāka un spēcīgāka, izpaužas, cilvēkiem biežāk domājot par kvalitatīvu dzīvesveidu un ieviešot veselīgus paradumus ikdienā. Bet, ja radusies nepieciešamība tomēr saņemt veselības aprūpes pakalpojumus, veselības apdrošināšana ir labākais garants, kā risināt savlaicīgu un kvalitatīvu pakalpojumu saņemšanu, tāpēc cilvēku vēlme ar to nodrošināties ir dabiska un saprotama,” novērojumos dalās BALTA Personu produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja Sandra Pietkēviča.

Izvēlas uzņēmumi, kuri domā ilgtermiņā 

Lai gan veselības apdrošināšana Latvijā vēl nav pilnībā visaptverošs pakalpojums, jo ne visi darba devēji pagaidām to piedāvā, BALTA pieredze liecina par kādu pozitīvu tendenci: sociāli atbildīgu uzņēmumu vidū veselības apdrošināšanas polise kļuvusi par pašsaprotamu ieguldījumu uzņēmuma ilgtspējā, turklāt darba devēji arvien biežāk izvēlas darbiniekiem iegādāties veselības apdrošināšanas programmas ar plašāku segumu.

“Šāda tendence apliecina, ka darba devēji izprot lomu, kāda darbinieku piesaistē un lojalitātes stiprināšanā ir labai veselības apdrošināšanas polisei. Aktuālākas kļūst tādas apdrošinātāja piedāvātās iespējas kā zobārstniecības pakalpojumu, ambulatorās rehabilitācijas, sporta nodarbību un vakcinācijas apmaksa, medikamentu iegāde u. c. Darbinieku veselības apdrošināšana ir mūsdienīgs veids, kā uzņēmumiem īstenot uzreiz divas būtiskas lietas: veicināt darbinieku veselības un dzīves kvalitāti un sekmēt sava biznesa konkurētspēju un ienākumus, jo tikai vesels darbinieks var būt produktīvs un efektīvs, un tas ir īpaši svarīgi šobrīd, Covid-19 izplatības laikā,” uzsver S. Pietkēviča.    

Kā norāda BALTA eksperte, apdrošinātie darbinieki var ne tikai justies finansiāli drošāki lielu ārstēšanās izmaksu gadījumā, bet arī saņemt ikdienā nepieciešamos izmeklējumus un speciālistu konsultācijas, negaidot pierakstu garās rindās uz valsts apmaksātiem pakalpojumiem. “Veselības apdrošināšana veicina cilvēku savlaicīgu vēršanos pie ārstiem, ja gadījušās kādas veselības problēmas, līdz ar to tās var ātri novērst, lai darbinieks varētu pēc iespējas drīzāk atgriezties pie savu pienākumu pildīšanas,” skaidro S. Pietkēviča.

Citi svarīgākie darba devēju nodrošinātie papildu bonusi, kurus ir norādījuši aptaujas respondenti, ir prēmiju un bonusu sistēma (35% respondentu), darba automašīna (25%), nelaimes gadījumu apdrošināšana (17%), bezmaksas autostāvvieta pie darbavietas (13%) un transporta izdevumu uz un no darbavietas segšana (11%).

* Aptauju veicis Norstat 2021. gada oktobrī, aptaujājot 1011 Latvijas iedzīvotāju 18–74 gadu vecumā.         

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2020. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 107,3 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji17 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību piecās valstīs. 2020. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,33 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā www.balta.lv un www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija: 

Līna Lisnere

AAS BALTA

komunikācijas vadītāja

Tel.: +371 26 40 10 41

E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

 

Janīna Biteniece

Deep White

projektu vadītāja

Tel.: +371 26 70 63 61

E-pasts: janina@deepwhite.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Plašsaziņas līdzekļu pārstāvjus aicinām sazināties ar BALTA komunikācijas vadītāju:

    Līna Lisnere
    E-pasts: lina.lisnere@balta.lv