BALTA: domādams neizdomāsi – klientu likstas mājoklī “pārsit” jebkuru fantāziju

26.04.2021

Nekur tā neiet kā dzīvē – par šī vecā teiciena patiesumu ik dienas pārliecinās apdrošinātāji, regulāri saņemot atlīdzību pieteikumus par neiedomājamām klientu ķibelēm mājoklī. Kā liecina AAS BALTA (PZU grupa) pieredze, cilvēki piedzīvo gan dramatiskus, gan savādus un pat komiskus gadījumus, kas gan it nemaz nešķiet smieklīgi finansiālā aspektā un var izmaksāt no dažiem desmitiem līdz pat vairākiem tūkstošiem eiro. Kaut arī lielākoties šīs likstas ir pašu neuzmanības sekas, nereti klienti vēršas pie apdrošinātāja arī trešo pušu – kaimiņu, savvaļas dzīvnieku vai vandaļu – nodarīta kaitējuma dēļ.

Mūsu gaišā nākotne – bērni

Apkopojot klientu atlīdzību pieteikumus, nevar ne saskaitīt, cik televizoru, datoru un telefonu ar savām maigajām rociņām ir iznīcinājuši bērni. Rotaļājoties nejauši apgāztas ierīces, ar ūdeni aplieti datori, zemē nomesti un slepus veļasmašīnā ievietoti telefoni, televizoru ekrānos iemestas rotaļlietas un, palīdzot uzkopt māju, ar slotaskātu sasisti ekrāni – šāda rakstura atlīdzību pieteikumi ir teju vai apdrošinātāja ikdiena. Tiesa, gadās arī pa neparastākam gadījumam. Piemēram, kāds mazs spēkavīrs nometis uz lamināta grīdas hanteli, kā rezultātā grīdas segumā izveidojusies iedobe, liekot vecākiem lauzīt galvu par remontu un neatstājot laiku pārdomām, kā mazulim vispār šo hanteli izdevies pacelt.

“Lai gan mazuļi šķiet trausli un saudzējami, viņiem ir vairāk spēka un enerģijas, nekā spējam iedomāties, – to zina ikviens, kura ģimenē aug bērni. Atklājēja gars, nebeidzama zinātkāre, kas rosina veikt dažādus eksperimentus, un rotaļas, kas itin viegli kļūst pārāk aizrautīgas, – tas viss pieder pie bērnības, tāpēc dusmoties uz bērnu par nejauši sasistām ierīcēm, visticamāk, nav vērts. Daudz auglīgāk ir apdrošināt savu iedzīvi pret šādiem negadījumiem,” stāsta Fizisko personu īpašuma un civiltiesiskās atbildības produktu vadītāja Līva Bogdanova.

Kā ļaunā komēdijā

Reizēm apdrošināšanas atlīdzību pieteikumi ir kā norakstīti no negantām komēdijām, kuru varoņus piemeklē dažādas likstas, kas smieklīgas šķiet, tikai skatoties no malas. Kādu klientu, pārrodoties mājās, sagaidījis īpaši nepatīkams pārsteigums: nogāzušies virtuves augšējie skapīši, kā rezultātā gandrīz visi tajā esošie priekšmeti – trauki, iekārtas un pudeles – saplīsuši. Plāni klājies kāda transportlīdzekļa vadītājam, kurš saulainā svētdienas pēcpusdienā, veicot manevru, apmulsis un uzbraucis paša sētai. Vadītājs skaidroja, ka to uz mirkli apžilbinājusi saule un apjukumā bremzes pedāļa vietā nospiests gāzes pedālis, uzbraucot betona stabam un sabojājot tajā iebūvēto vārtu elektroniku, apgāžot pašus vārtus, sasitot motoru un saliecot visus vārtu balsta stiprinājumus. Savukārt par to, cik kaitīgi ir skatīties televizoru pirms gulētiešanas, pārliecinājies kāds klients, kuram, purinot segu, no tās izkritusi pults un trāpījusi televizora ekrānam.

“Nereti vajadzība vērsties pie apdrošinātāja pēc atlīdzības rodas pašu neuzmanības dēļ – cilvēki mēdz būt izklaidīgi, neaprēķināt savu spēku vai attālumu līdz kādam trauslam priekšmetam utt. No rokām izslīdējuši priekšmeti, kas pēc “sviestmaizes likuma” nokrīt tieši uz trauslas virsmas, mums jau šķiet gluži parasti gadījumi, bet lido arī smagsvari, piemēram, grāmatplaukts, kas, nesot no otrā stāva uz pirmo, izslīdējis zemāk esošajam nesējam no rokām, sabojājot trepju pakāpienus, kāpņutelpas sienas un griestus. Neveiksme piemeklējusi arī kādu citu klientu, kuram, vēdinot dzīvokli, caurvēja rezultātā no palodzes norautais puķupods piezemējies tieši uz kaimiņa automašīnas priekšējā stikla. Šādi gadījumi vairāk norakstāmi uz nejaušību, bet nejaušībai, kā zināms, piemīt milzīgs spēks,” stāsta Līva Bogdanova.

Meža ciemiņu blēņas

Kāds BALTA klients vairākus gadus mēģinājis tikt vaļā no caunām, kas ieperinājušās mājas griestos. Sākumā sadzirdējis dīvainu troksni, ko nevarētu radīt peles vai žurkas, taču nodomājis, ka viņam izlicies. Īstie piedzīvojumi sākušies pavasarī, kad kļuvis skaidrs, ka mājā ievākusies caunu ģimene, kam sadzimuši mazuļi. Kamēr tie ir mazi, caunas uzvedas nemanāmi, taču, kad mazie paaugušies, tie nebūt nav klusākie kaimiņi. Lai kādas lamatas pirktu, caunas noķert neizdevās, un pat pieaicinātais profesionālais mednieks tika galā vien ar divām. Pārējās līdz ar siltāku laiku devušās prom pašas. Stāsta otrā daļa sekojusi pēc pāris gadiem, kad mājas saimnieki, atgriežoties no ārzemēm, pamanījuši, ka otrajā stāvā tek griesti. Nodomājuši – jumts tek, taču lietus nav lijis. Izrādījies, ka slapjums sūcas cauri griestiem no caunas iekārtotās tualetes. Čurātāju izdevies noķert tikai pēc vairākiem mēnešiem, bet bāreņos palikušie mazuļi sagrauzuši elektrības vadus, un nav palīdzējusi arī caurumu urbšana griestos, lai caunēnus noķertu.

Ar krimināliem elementiem

Reizēm klientiem neiztikt ne tikai bez apdrošinātāja, bet arī glābšanas dienestu palīdzības. Plīsušas ūdens caurules vai ugunsgrēks kaimiņu dzīvoklī, kura rezultātā dzēšot nopludināts apakšējais stāvs, ir daudzdzīvokļu namu klasika. Kāds atlīdzības pieteikums saņemts, kad nakts vidū pretējā kaimiņu dzīvokļa durvīs pikts viesis raidījis alus pudeli, bet tā rikošetā atsitusies pret atlīdzības pieteicēju durvīm, nodarot acīmredzamus bojājumus. Vēl kādam citam klientam uzlauztas ārdurvis un nozagti mājā esošie briežu ragi.

“Kā redzams, īpašumam kaitēt varam gan mēs paši, gan mūsu kaimiņi, taču diemžēl arī garnadžu pāridarījumi nav reta parādība. Mājokļus bieži vien apzog, saimniekiem esot ne tikai īsākā vai garākā prombūtnē, bet arī guļot naktsmierā. Ik gadu BALTA atlīdzībās par zādzībām izmaksā vidēji teju ceturtdaļmiljonu eiro, tāpēc silti iesakām rūpēties par sava īpašuma drošību. Apdrošināšana nevar pasargāt no zādzības, tomēr var mīkstināt apzagšanas sekas un rūgtuma piegaršu,” atgādina BALTA eksperte.

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2019. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 114,3 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 16 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību piecās valstīs. 2019. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,62 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Līna Lisnere

AAS BALTA

komunikācijas vadītāja

Tel.: +371 26 40 10 41

E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

 

Janīna Biteniece

Deep White

projektu vadītāja

Tel.: +371 26 70 63 61

E-pasts: janina@deepwhite.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Plašsaziņas līdzekļu pārstāvjus aicinām sazināties ar BALTA komunikācijas vadītāju:

    Līna Lisnere
    E-pasts: lina.lisnere@balta.lv