Kā droši sagatavoties komandējumam?

30.10.2015

 

Mūsdienās, kad pasaules valstu starpā ir izveidojušās ciešas ekonomiskās saites, arvien biežāk uzņēmumi sūta savus darbiniekus biznesa ceļojumos jeb tā sauktajos komandējumos, lai iegūtu jaunus kontaktus, veidotu sadarbību, kā arī profesionāli attīstītos. Lai gan biznesa ceļojumu izdevumus sedz uzņēmums un parasti viss jau ir skaidri zināms un noorganizēts, ļaujot braucējam nedomāt par sīkām detaļām, arī komandējumos ceļotājam jābūt modram, lai nepiedzīvotu kādu neparedzētu negadījumu. Tādēļ, izanalizējot atlīdzību pieteikumu statistiku, Latvijā lielākā apdrošinātāja BALTA (PZU grupa) speciālisti ir radījuši vienkāršus un praktiskus ieteikumus, kas palīdzēs pilnvērtīgi sagatavoties biznesa ceļojumam, lai nerastos neparedzēti tēriņi un starpgadījumi, kas var radīt nevajadzīgus sarežģījumus komandējuma laikā.


Latvijai ir ciešas ekonomiskās un biznesa saites ar Skandināvijas un Eiropas valstīm, uz kurām no Latvijas biznesa ceļojumos dodas visbiežāk. Šo faktu apstiprina arī BALTA atlīdzību pieteikumi, kas parāda, ka pēdējo trīs gadu laikā visbiežāk kādu negadījumu nācies piedzīvot tiem biznesa cilvēkiem, kuri devušies ceļojumā uz Norvēģiju (19%), Zviedriju (17%), Vāciju (15%), Franciju (7%). 4% negadījumu piedzīvoti arī ASV.

Pirms došanās biznesa ceļojumā neatkarīgi no tā, cik īss vai garš šis komandējums ir plānots, ieteicams:

  • Ja komandējumā lidojat ar lidmašīnu un nododat bagāžu, noteikti paturiet visus bagāžas dokumentus, kas norāda tās kodu. Kā liecina BALTA dati, dodoties biznesa ceļojumos, 12% gadījumu ceļotājam nākas piedzīvot bagāžas aizkavēšanos – tās ir daudz lielākas neērtības ceļotājam, kas devies komandējumā, nekā gadījumos, kad ceļošana ir vienkārši atpūtas nolūkos, jo visticamāk komandējuma darba grafiks ir stingri saplānots. Gadījumā, ja piedzīvojat bagāžas aizkavēšanos, noteikti dodieties pie lidostas pārstāvjiem, ziņojiet par bagāžas aizkavēšanos, iesniedziet bagāžas kodu un saņemiet aviokompānijas izsniegtu apstiprinājumu par bagāžas aizkavēšanos, lai Jūs varētu doties savās darba darīšanās, taču tikmēr būtu droši, ka aviokompānija un jūsu uzņēmuma apdrošinātājs parūpēsies par bagāžas atrašanu, nogādāšanu Jums vai zaudējumu atlīdzināšanu. Tāpat šādā situācijā apdrošinātājs Jums kompensēs arī pirmās nepieciešamības preču iegādi, kas svarīga komandējuma gadījumā, un tas var būt pat uzvalks vai lietišķs kostīms.
  • Uzmaniet datorus, telefonus, dokumentus, lielas naudas summas, maku vai citas komandējumam svarīgas lietas. Vērtīgu lietu pazušana ne tikai rada zaudējumus pašam ceļotājam, bet var radīt nozīmīgus zaudējumus arī uzņēmumam gadījumā, ja pazudušajā bagāžā ir bijusi komercinformācija vai neizpaužami dati. Tādēļ komandējumos īpaši svarīgi ir parūpēties par to, lai jūsu bagāža ir droša – aizslēgta ar slēdzeni vai arī aplikta ar speciālajām aizsarglentām. Vēlams, lai tā nepārtraukti atrastos jūsu acu priekšā vai drošā vietā, piemēram, viesnīcas istabiņā, kurā ir seifs.
  •  Lai arī komandējumu ceļojumi parasti rit pēc noteikta grafika un ceļotājs nepārslogo sevi ar plānošanu, nelaimes gadījumi ar kritieniem vai izmežģījumiem var piemeklēt arī biznesa ceļotājus. Tāpēc arī komandējumos ieteicams doties ar ērtiem un stabiliem apaviem, jo, kā rāda BALTA atlīdzību pieteikumi, 18% gadījumu biznesa ceļojumos tiek piedzīvotas dažādas traumas, kas visbiežāk ir rokas, kājas lūzumi vai izmežģījumi.
  •  BALTA atlīdzību pieteikumi arī rāda, ka 12% gadījumu atlīdzības ir bijis jāizmaksā uzņēmuma darbiniekiem, kuri sava komandējuma laikā ir guvuši kādu darba traumu, piemēram, nokrītot no stalažām, salauž mugurkaulu, smagumu celšanas rezultātā sastiepj muguru vai arī savainojas, strādājot ar elektroierīcēm. Diemžēl neviens nav pasargāts no ceļu satiksmes negadījumiem, kas notiek kā Latvijā, tā arī ārzemēs. Saistībā ar cietušajiem ceļu satiksmes negadījumos pēdējā gada laikā BALTA ir izmaksājusi atlīdzībās vairāk nekā 40 000 eiro.
  • Saslimšanas vai traumas gadījumā var būt situācija, kad cietušais darbinieks nespēj turpināt veikt plānotās darbības un viņa aizstāšanai nepieciešams sūtīt kolēģi. Šādos gadījumos uzņēmums var savi pasargāt no pēkšņiem neparedzētiem zaudējumiem, ja ir iegādājies apdrošināšanas polisi ar segumu personas aizstāšanas riskam.
  •  Ja dodaties ilglaicīgā komandējumā, noteikti tiecieties ar savu ģimenes ārstu un noskaidrojiet savu vispārējo veselības stāvokli, jo BALTA dati rāda, ka 28% gadījumu darbinieki, kas devušies biznesa ceļojumā, piedzīvo hronisku slimību saasinājumus. Protams, nereti piepildītā darba grafika dēļ ārsta apmeklējumiem nav laika un tie tiek atlikti, tomēr pirms ilglaicīgiem komandējumiem ir būtiski parūpēties par savu veselības stāvokli un nodrošināties pret nepatīkamiem pārsteigumiem. Tādēļ svarīgi būtu ne tikai pirms ceļojuma veikt sirds un asinsspiediena pārbaudes, bet arī atcerēties komandējumā līdzi paņemt ikdienā lietojamās zāles, kā arī medikamentus hronisku slimību saasinājumu vai lēkmju ārstēšanai, kurus jau iepriekš jums ir piemeklējis ģimenes ārsts.
  •  Tāpat pirms došanās ilglaicīgā komandējumā ieteicams apmeklēt savu zobārstu, jo, kā liecina BALTA dati, pēdējo trīs gadu laikā 12% gadījumu komandējuma laikā darbiniekam ir bijusi nepieciešama zobārsta palīdzība, lai mazinātu radušās zobu sāpes vai citas ķibeles. Zobu problēmu „sakne” bieži vien meklējama pirms komandējuma, taču neierastos apstākļos tās izpaužas īpaši nepatīkami.

Par apdrošinātāju BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.
Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 12 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.
BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2013.gadā PZU GRUPA apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,98 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Anita Irbīte
BALTA korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 456 444
E-pasts: anita.irbite@balta.lv

Inga Bite
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Tel.:+371 28 626761
E-pasts: inga.bite@prae.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.