TOP 5 inovācijas apdrošināšanas tehnoloģiju pasaulē

10.11.2016

Gatavojoties tehnoloģiju maratonam „Startup Slalom”, kas norisināsies jau šajā nedēļas nogalē, apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) apkopojusi TOP 5 inovācijas apdrošināšanas tehnoloģiju nozarē, kas tuvākajā nākotnē varētu būt saistošas arī Latvijas iedzīvotājiem.

 

„Dzīvojot tehnoloģiju laikmetā, ir jāizmanto iespējas, ko tas piedāvā. Apdrošinātājiem un klientiem tas nozīmē saprotamāku un ērtāku komunikāciju, lietotāju vajadzībām un ieradumiem pielāgotus apdrošināšanas pakalpojumus. Ignorējot šīs iespējas, mēs riskējam gan ar uzņēmuma, gan nozares attīstību,” ir pārliecināts Dmitrijs Nosko, BALTA Procesu un IT direktors.

 

Inovāciju virzību apdrošināšanas nozarē nodrošina InsurTech apdrošināšanas tehnoloģiju kompānijas, kuru attīstības pamatā ir ideja. „Sākotnēji šie uzņēmumi darbojas start-up režīmā, līdz tos pamana investori, kas pēc sava rakstura ir ļoti dažādi – no privāta kapitāla sindikātiem līdz tādiem investīciju milžiem kā Google. Pērn šādu uzņēmumu attīstībā investēti vairāki miljardi dolāru,” skaidro D. Nosko, norādot, ka arī Latvijā ir lielisks potenciāls attīstīt InsurTech veiksmes stāstu.

 

Gatavojoties tehnoloģiju maratonam, BALTA apkopojusi TOP 5 inovācijas apdrošināšanas tehnoloģiju pasaulē, kas no idejas jau pārtapušas reālos projektos.

 

  1. 1.    Apdrošināšana pēc pieprasījuma

Šis risinājums paredz apdrošināšanas pakalpojuma pielāgošanu individuālajām vajadzībām pēc pieprasījuma un neatkarīgi no apdrošināšanas pakalpojuma veida, proti, tas attiecas arī uz tiem pakalpojumiem, kurus parasti klienti iegādājas ilgākam laika posmam, piemēram, īpašuma, transporta vai nelaimes gadījumu apdrošināšana. No klienta skatu punkta tas nozīmē, ka apdrošināšanas pakalpojuma darbības ilgums var būt stunda, diena vai nedēļa – pēc vajadzības. Piemērs, kā tas darbojas realitātē, skatāms šeit.

 

  1. 2.    Kop-apdrošināšanas grupas

Kop-apdrošināšana nozīmē mini apdrošināšanas grupas izveidošanu, grupas biedriem savstarpēji vienojoties par iemaksu apmēru, atlīdzību izmaksām, iemaksu atlikuma sadalīšanu gada beigās un, protams, par lēmumu pieņemšanas procesu, tādējādi aizvietojot apdrošināšanas kompānijas. Lai cik utopiski šis arī neizklausītos, praksē tas jau darbojas.

 

  1. 3.    Uzlabota telemātika

Mūsdienās apdrošinātāji jau plaši pielieto telemātikas ierīces automašīnās, iegūstot visaptverošus datus par braukšanas stilu. Šādi dati apdrošinātājiem dod iespēju detalizēti analizēt braukšanas stilu, un, balstoties uz tiem, apdrošinātājs pieņem lēmumu par atlaidēm apdrošināšanas pakalpojumiem, atlīdzību izmaksām un citiem jautājumiem. InsurTech kompānijas ir spērušas soli uz priekšu un izmanto šos datus nevis, lai sodītu, bet, lai mainītu uzvedību, piemēram, sūtot brīdinājumus par slideniem ceļiem vai nosakot bonusus par drošas braukšanas principu ievērošanu. Vēl vairāk – telemātika var tikt izmantota ne tikai transporta apdrošināšanā, bet arī, piemēram, veselības un dzīvības apdrošināšanā. Kā tas darbojas realitātē, aicinām apskatīt šeit.

 

  1. 4.    Atsevišķu lietu apdrošināšana

Šis risinājums ir īpaši izstrādāts jaunākās paaudzes klientiem, kurus raksturo piedzīvojumu gars un kuru vajadzībām standarta apdrošināšanas pakalpojumi neatbilst. Šis apdrošināšanas pakalpojums paredz atsevišķu lietu (piemēram, viedtālrunis, dizaineru rokassoma, snovborda dēlis) apdrošināšanu. Arī apdrošināšanas sabiedrība BALTA ir spērusi soli šajā virzienā, ieviešot viedtālruņu apdrošināšanu, savukārt viens no pasaules veiksmes stāstiem aplūkojams šeit.

 

  1. 5.    Jaunāko tehnoloģiju integrācija apdrošināšanā

Mūsdienu pasaulē ir virkne inovatīvu tehnoloģisku risinājumu, par kuru pielietošanas iespējām apdrošināšanā vēl tiek plaši diskutēts, taču visi eksperti ir vienisprātis – tā ir nākotne. Piemēram, neirotīkli var tikt veiksmīgi pielietoti, prognozējot un identificējot krāpniecību, savukārt mākslīgais intelekts var tikt pielietots, apmācot datorprogrammu nodrošināt komunikāciju ar klientu. Viens no piemēriem robotu komunikācijai ar klientiem skatāms šeit.

 

 

Par apdrošinātāju BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 13 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2014.gadā PZU GRUPA apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,95 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

 

Papildu informācija:

 

Juta Šteinerte
BALTA Korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 456 444
E-pasts: juta.steinerte@balta.lv

 

Arita Krūze
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības” projektu vadītāja
Tel.:+371 28 337 073
E-pasts: arita.kruze@prae.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?
Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. 

Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?
Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. 

Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Plašsaziņas līdzekļu pārstāvjus aicinām sazināties ar BALTA komunikācijas vadītāju:

    Līna Lisnere
    E-pasts: lina.lisnere@balta.lv