Piektā daļa vecāku atzīst, ka viņu bērni diennakts tumšajā laikā nelieto atstarotājus

14.11.2016

Lai gan vecāki ir vienisprātis, ka atstarotāji ir obligāts drošības priekšnoteikums, piektā daļa (21%) atzīst, ka viņu bērni, pārvietojoties diennakts tumšajā laikā, nelieto atstarotājus vai lukturīšus, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) veiktās aptaujas rezultāti.

 

Kā liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati, šī gada 10 mēnešos Latvijā jau ir reģistrēti 35 280 ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietis 3 931 cilvēks, savukārt bojā gājuši 130 cilvēki. Trešdaļa no visiem šogad ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem bija gājēji (728) un velosipēdisti (567); bojāgājušo gājēju un velosipēdistu skaits sasniedz 43.

 

„Statistika ir nežēlīga – katru nedēļu ceļu satiksmes negadījumos bojā iet viens gājējs vai velosipēdists. Lai gan regulāri tiek īstenotas plašas informatīvās kampaņas, atgādinot par atstarotāju nozīmi un nepieciešamību, BALTA veiktā aptauja liecina – piektā daļa jeb 21% vecāku atzīst, ka viņu bērni, pārvietojoties diennakts tumšajā laikā, nelieto atstarotājus vai lukturīšus. Mums visiem būtu jāsaprot, ka tumšajā laikā autovadītāji cilvēkus bez atstarotājiem var nepamanīt pietiekami savlaicīgi, turklāt slidenā laikā auto apstāšanās ceļš ir ievērojami garāks. Maldīgi ir arī domāt, ka atstarotāji nepieciešami tikai, atrodoties uz lielceļa, – gājējam ir jābūt pamanāmam ikvienā vietā, kur norisinās satiksme,” norāda Sandra Pietkēviča, BALTA Personu produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja.

 

Vienlaikus S. Pietkēviča uzsver, ka ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti gājēji vai velosipēdisti, ir ļoti nopietni, jo tieši gājēji un velosipēdisti satiksmē ir visneaizsargātākie – šajos gadījumos nereti nepieciešama ilgstoša ārstēšanās un rehabilitācija.

 

Lai atstarotājs mūs patiešām pasargātu tumšajā laikā, uzmanība jāpievērš gan atstarotāja izvēlei, gan tā izmantošanai, tāpēc BALTA iesaka:

 

  • Prioritāri izvēlēties gaišo toņu atstarotājus – baltus vai dzeltenus, jo tie atstaro vairāk gaismas. Iesakām izvairīties no tumšo toņu atstarotājiem, jo tie ir grūtāk pamanāmi un mazāk atstaro gaismu;
  • Svarīgi pievērst uzmanību atstarotāja izmēram – jo lielāks būs atstarotāja laukums, jo vairāk gaismas tas atstaros;
  • Atstarotājs jāpiestiprina pie apģērba tajā ķermeņa pusē, kas atrodas tuvāk ceļa braucamajai daļai;
  • Ja tiek lietota atstarojošā aproce, būtiski parūpēties, lai to neaizsegtu apģērbs;
  • Ja atstarotājs pie apģērba piekarināts auklā, svarīgi pārliecināties, vai tas ir labi redzams un nav „paslēpies” aiz kapuces, somas lencēm, matiem utt.;
  • Ja atstarotāja nav, gājēji var izmantot kabatas lukturīšus vai mobilo telefonu gaismu, lai tādā veidā ne tikai būtu labāk redzami autovadītājiem, bet arī izgaismotu ceļu;
  • Ja izvēlētais maršruts ved gar lielceļu, vispamanāmākā noteikti būs atstarojošā veste, jo tā ir pamanāma jau no lielāka attāluma, kas ir būtiski tieši ārpus pilsētu robežām, kur braukšanas ātrums ir lielāks. Vestes kā drošāko un pamanāmāko atstarojošo elementu īpaši iesakām iegādāties bērniem;
  • Apģērbs ar jau iestrādātiem atstarojošiem elementiem ir iespēja, kā netieši parūpēties par savu drošību diennakts tumšajā laikā. Šāds risinājums būs piemērots arī tiem, kuriem ir priekšstats, ka atstarotājs ir ne visai glīts aksesuārs.

 

Vecāku sociālo aptauju organizēja BALTA sadarbībā ar „Māmiņu klubu”. Aptaujas mērķis bija noskaidrot vecāku attieksmi pret bērnu drošību. Aptauju aizpildīja vairāk nekā 350 respondentu kā latviešu, tā krievu valodā runājošo auditorijā.

 

Par apdrošinātāju BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 13 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2014.gadā PZU GRUPA apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,95 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

 

Papildu informācija:

 

Juta Šteinerte
BALTA Korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 456 444
E-pasts: juta.steinerte@balta.lv

 

Arita Krūze
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības” projektu vadītāja
Tel.:+371 28 337 073
E-pasts: arita.kruze@prae.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?
Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. 

Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?
Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. 

Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Plašsaziņas līdzekļu pārstāvjus aicinām sazināties ar BALTA komunikācijas vadītāju:

    Līna Lisnere
    E-pasts: lina.lisnere@balta.lv