Sadarbībā ar žurnālu iFinanses: Veselības apdrošināšana – ieguvēji ir visi!

26.10.2020

Veselības apdrošināšana Latvijas darba tirgū pamazām no ekstras kļuvusi par normu, un darbinieku piesaistē konkurētspējīgāki ir tie uzņēmumi, kuri saviem darbiniekiem piedāvā plašāka seguma veselības apdrošināšanas polises. Kādas ir veselības apdrošināšanas tendences?

Dzīves tempam kļūstot straujākam, svarīgi šajā skrējienā nepazaudēt fokusu uz svarīgāko – veselību, kas ir mūsu esības pamats un priekšnoteikums rītdienai un attīstībai, tajā skaitā profesionālajai karjerai.

Veselības apdrošināšana ir mūsdienīgs veids, kā darba devēji rūpējas par saviem darbiniekiem. Darbinieku vērtējumā tā pēc algas jau kļuvusi par galveno motivācijas faktoru darba devēja izvēlē – 90% darbinieku* labprātāk izvēlas strādāt uzņēmumā, kas saviem darbiniekiem piedāvā veselības apdrošināšanu.

Biznesa konkurētspējas paaugstināšana

SANDRA PIETKĒVIČA, AAS BALTA (PZU grupa) Personu produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja:

Rūpējoties par darbiniekiem un to apdrošināšanu, uzņēmumi īsteno divas būtiskas lietas – veicina darbinieku veselības un dzīves kvalitāti un sekmē sava biznesa konkurētspēju un ienākumus, jo tikai vesels darbinieks var būt produktīvs un efektīvs.

Apdrošināti darbinieki var ne tikai justies finansiāli drošāki lielu ārstēšanās izmaksu gadījumā, bet arī saņemt ikdienā nepieciešamos izmeklējumus un speciālistu konsultācijas, negaidot pierakstu garās rindās uz valsts apmaksātiem pakalpojumiem. Tas jo īpaši svarīgi ir šobrīd – Covid-19 infekcijas izplatības laikā. Arvien biežāk uzņēmumi izvēlas darbiniekiem iegādāties veselības apdrošināšanas programmas ar plašāku segumu, kas apliecina, ka darba devēji izprot lomu, kāda darbinieku piesaistē un lojalitātes stiprināšanā ir labai veselības apdrošināšanas polisei. Aktuālākas kļūst tādas apdrošinātāja piedāvātās iespējas kā zobārstniecības pakalpojumu, ambulatorās rehabilitācijas, sporta nodarbību izdevumu segšana, vakcinācijas apmaksa, medikamentu iegāde u. c.

 Apdrošināšanas kompāniju piedāvātās programmas atšķiras, tādēļ svarīgi pārliecināties par segumā iekļautajiem pakalpojumiem un izņēmumiem. Lai arī pastāv tādi vispārējie izņēmumi kā kosmētiskā ārstēšana, zobu protezēšana, svaru koriģējošā ārstniecība u. c., kas parasti nav iekļauti apdrošināšanas polišu segumā, tomēr ir arī nozīmīgas atšķirības, kas attiecas uz plaši izplatītām veselības problēmām, piemēram, hroniski attīstījušās tā saucamās nolietojuma jeb deģeneratīvās saslimšanas, artroskopiskās vai locītavu plastikas operācijas, endoprotezēšana, plaukstas locītavas karpālā kanāla sindroms, mugurkaula ķirurģija vai operācijas lāzetehnoloģijā, kas mūsdienās ir plaši pielietota metode, bet bieži nemaz nav iekļauta apdrošināšanas polises segumā. Ņemot vērā šo ārstēšanas nozīmīgumu klientu veselības un darbspēju saglabāšanai, BALTA rekomendē klientus tam pievērst uzmanību un izvēlēties polises, kas sedz šos pakalpojumus. 

BALTA patlaban rūpējas par 90 000 darba ņēmēju apdrošināšanu visā Latvijā. Ik dienu vidēji saņemam 800 veselības apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus, un par personu iesniegtajiem čekiem vidēji dienā izmaksājam teju 21 000 eiro. Klientu ērtībām būtiski, ka iespēja norēķināties ar BALTA veselības apdrošināšanas karti tiek piedāvāta gandrīz 2140 līgumorganizācijās, ļaujot izvēlēties piemērotāko un ērtāko ārstniecības iestādi. Atlīdzības iespējams pieteikt elektroniski Balta.lv vai BALTA mobilajā lietotnē, un lēmums par izmaksu tiek pieņems 1–2 dienu laikā.

Apdrošināti darbinieki var regulāri rūpēties par savu veselību, profilaktiski novēršot saslimšanas risku, kā arī ātrāk saņemt medicīnisko palīdzību slimības gadījumā – jo ātrāk darbinieks izveseļojas, jo ātrāk var atgriezties darbā un dot savu ieguldījumu uzņēmuma darbībā un izaugsmē.

Veselības apdrošināšana ir gudra investīcija no uzņēmuma budžeta, jo apdrošināšana ne tikai vairo darbinieku lojalitāti un darba devēja konkurētspēju darbinieku piesaistes tirgū, bet arī sniedz papildu finansiālu ieguvumu, ko paredz valsts nodokļu politika.

 

Neapliek ar nodokļiem

MODRĪTE JOHANSONE, zvērināta revidente:

Veselības apdrošināšanas polise ir kā zīme, ka darba devējs par savu darbinieku rūpējas gan darba laikā, gan arī ārpus tā. Par to arī pati esmu pārliecinājusies praksē – reiz, uz kalna slēpojot, satraumēju celi, nācās veikt operāciju, iziet rehabilitācijas kursu. Tajā brīdī patiesi novērtēju, ka man tas nemaksāja neko, jo visas izmaksas sedza veselības apdrošināšanas polise.

Raugoties no uzņēmuma finansiālo ieguvumu puses, tas ir papildu labums darbiniekam, kas netiek aplikts ar nodokli darba devējam. Šīs izmaksas netiek apliktas ar iedzīvotāju ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, tiesa, ir noteikti limiti, ar kuriem plašāk var iepazīties likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 8. panta 5., 5.1 un 5.2 daļās. Tāpat arī saskaņā ar Uzņēmumu ienākuma nodokļa likuma 8. panta 5. daļas 1. punktu veselības apdrošināšanas izmaksas netiek apliktas ar uzņēmuma ienākuma nodokli. Iegādāties polisi ir 1,7 reizes izdevīgāk nekā izmaksāt darbiniekam tādas pašas vērtības prēmiju.

Otrs nozīmīgs aspekts – viens no darba devēja pienākumiem ir obligāto veselības pārbaužu nodrošināšana darbiniekiem, kas paredzēts Darba aizsardzības likuma 15. pantā. Lielākā daļa veselības apdrošināšanas polišu, cik man zināms, sedz šos izdevumus, līdz ar to darbiniekam nevajadzēs krāt čekus un kārtot liekas formalitātes, iesniedzot pārbaudes izmaksu dokumentus uzņēmuma grāmatvedībā.

Ātri, ērti un saprotami – pateicoties pretimnākošai attieksmei pret klientu un spējai rast ikvienam piemērotus individuālus risinājumus, BALTA ir tirgus līderis, kas jau 16 gadus atzīts par godīgāko apdrošinātāju Latvijā.

Lai uzzinātu vairāk par BALTA veselības apdrošināšanas piedāvājumu uzņēmuma darbiniekiem, aicinām sazināties pa tālruni 675 222 75 vai apmeklēt www.balta.lv.

Piesakoties konsultācijai par veselības apdrošināšanu balta.lv līdz 30. novembrim, iegūsiet bezmaksas dalību vebinārā “Komandas motivācija tiešsaistē”.

 

Raksts tapis sadarbībā ar žurnālu “iFinanses”.

*LETA un SKDS pētījums

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.