Apdrošinātājs: telefonu remonts kļuvis par 30% dārgāks

08.03.2023

Vismaz reizi iedzīvoties “zirneklī” jeb sasist telefona ekrānu, šķiet, ir gadījies teju katram mobilo ierīču lietotājam. Mobilo ierīču remonta izmaksas gan eiro izteiksmē, gan relatīvi pret iekārtas vērtību pēdējos gados ir pieaugušas: vidējā atlīdzība par sasistu telefonu ir par aptuveni 30% lielāka nekā pirms trim gadiem. Ik gadu atlīdzībās par bojātām elektroiekārtām un mobilajām ierīcēm AAS BALTA (PZU grupa) klientiem izmaksā aptuveni pusmiljonu eiro, un pēc apdrošinātāja 2023. gada pirmo mēnešu aplēsēm vidējā apdrošināšanas atlīdzība turpinās palielināties.

Saplīsis viedtālruņa ekrāns – gandrīz jaunas ierīces cenā

“Kopumā tendences liecina, ka cilvēki ar savām mobilajām ierīcēm apietas mazliet saudzīgāk nekā pirms, piemēram, pieciem gadiem, lai gan negadījumi joprojām notiek gana bieži, jo īpaši – laikapstākļiem ārā uzlabojoties: aktīvās atpūtas laikā kļūstam neuzmanīgāki un biežāk gadās arī dažādas ķibeles. Mazāku negadījumu skaitu varētu skaidrot ar diviem faktoriem: pirmkārt, ar tehnoloģisko progresu, ražotājiem liekot uzsvaru uz ekrānu izturības stiprināšanu, un, otrkārt, ar lietošanas paradumu maiņu – aizvien biežāk, pērkot jaunu telefonu, jau iegādes brīdī tam tiek uzlīmēts ekrāna aizsargstikliņš vai telefons tiek ielikts aizsargvāciņā,” stāsta BALTA Privātā īpašuma un speciālo produktu vadības pārvaldes vadītājs Armands Lagons.

Tomēr nejaušs bojājums joprojām var gadīties pat vispasargātākajām ierīcēm, bet remonts izmaksā arvien vairāk. Situācijas, kurās cieš viedtālruņi, ir visdažādākās, un BALTA pieredzē gadījies izmaksāt atlīdzības arī par kurioziem gadījumiem. Piemēram, kādā gadījumā jaunie vecāki pārāk vēlu pamanījuši, ka mazulis, kuram nāk zobi, tos cītīgi asina uz telefona, izgraužot ekrānā caurumu, un kāds cits rakaris telefonu noslīcinājis tualetes podā. Apzinoties riskus, arvien vairāk pircēju apdrošina savas ierīces jau iegādes brīdī.

“Viedtālruņi tiek aktīvi izmantoti ikdienā, bieži vien tie izslīd no rokām un nokrīt zemē, un aizsargmaciņi pilnībā nepasargā no bojājumiem. Pirmais, kas cieš, telefonam nokrītot zemē, ir ekrāns. Un ekrāna remonts mobilajam tālrunim izmaksā vidēji 30–60% no preces vērtības, bet netrūkst arī gadījumu, kad ierīci vairs nav izdevīgi remontēt un tā tiek aizvietota ar jaunu iekārtu. Turklāt pāreja uz attālināto darbu ir veicinājusi jaunu tendenci – biežāk dažādos sadzīviskos negadījumos cieš datori un planšetdatori,” stāsta A. Lagons.

Arvien biežāk tiek bojāti televizori un monitori

Cilvēkiem aizvien vairāk laika pavadot mājās Covid-19 ietekmē, būtiski pieaudzis negadījumu skaits, kuros bojāti televizori un monitori. Piemēram, pandēmijas karstākajā punktā 2020. gadā negadījumi par bojātiem televizoriem pieteikti piecas reizes vairāk nekā iepriekšējos gados. Pēc mājsēdes beigām šādu negadījumu skaits samazinājies, tomēr joprojām saglabājas lielāks nekā pirms pandēmijas, jo daudzi ir pārgājuši uz daļēji attālinātu darba režīmu.

“Retāk, bet gana bieži cilvēki izvēlas apdrošināt arī sadzīves tehniku. Mājas elektropreču nejaušu bojājumu risks ir mazāks nekā elektroniskajām ierīcēm, tomēr nav neiespējams un īpašniekam izmaksā gana dārgi. Piemēram, saplēsta plīts virsma, uz kuras nokritusi krūze, salauzts ledusskapja plaukts, izsists cepeškrāsns stikls, saldētava, kas bojāta, applūstot pagrabam, utt.,” atgādina A. Lagons.

Vienkārši, bet labi pārbaudīti ieteikumi, lai aizsargātu savas mobilās ierīces un elektroiekārtas

  • Uzreiz pēc viedierīces iegādes uzlīmējiet tai aizsargstikliņu un/vai uzlieciet aizsargvāciņu.
  • Neatstājiet iekārtu bez uzraudzības sabiedriskās vietās, jo tas ne tikai palielina zādzības risku, bet par šādu gadījumu apdrošinātājs arī nevarēs izmaksāt atlīdzību.
  • Televizorus piestipriniet pie sienas, it īpaši, ja mājās ir mazi bērni un/vai mājdzīvnieki.
  • Laikā, kad neizmantojat portatīvo datoru, ievietojiet to tam paredzētā somā, nevis atstājiet uz galda.
  • Neēdiet un nedzeriet karstos dzērienus, strādājot pie datora, – tas ne tikai samazinās datora bojāšanas risku, bet arī padarīs baudāmāku ēdienreizi vai kafijas pauzi.

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2022. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 144,6 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 19 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. Plašāka informācija internetā: www.balta.lv

un www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Līna Barkovska

AAS BALTA

komunikācijas vadītāja

Tel. +371 26 40 10 41

E-pasts: lina.barkovska@balta.lv

 

Ligita Mieze

Deep White

projektu vadītāja

Tel. +371 27 88 55 02

E-pasts: ligita@deepwhite.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Ja noticis negadījums, izsauc palīdzību uz ceļa spiežot šeit.
    Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsi pieteikt arī zvanot 675 333 75

    *Pārliecinies, ka Tavā auto apdrošināšanas polisē ir iekļauts risks “Palīdzība uz ceļa”.