BALTA 2018. gada 4. ceturksni noslēgusi ar lielāko bruto parakstīto prēmiju apjomu uzņēmuma vēsturē

01.03.2019

Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) 2018. gadā prēmijās parakstījusi par 18% vairāk nekā gadu iepriekš, uzņēmuma bruto parakstīto prēmiju apjomam sasniedzot 104,7 miljonus eiro. Spēcīgais sniegums apdrošināšanas sabiedrībai ļāvis saglabāt līdera pozīcijas nozarē: saskaņā ar Latvijas Apdrošinātāju asociācijas datiem BALTA nedzīvības un dzīvības (veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanas produktu) apdrošināšanas tirgus daļa 2018. gadā mērāma 25,8% apmērā. Uzņēmums 2018. gadu noslēdzis ar neto peļņu 7,8 miljonu eiro apmērā*.

“Pagājušais gads apdrošināšanas nozarei kopumā ir bijis ļoti veiksmīgs. Mēs jūtam, ka mainās klientu vērtības un pieaug vēlme pēc stabilitātes, tātad arī apdrošināšanas, lai pasargātu sevi no neparedzamā. Esam gandarīti, ka pērn BALTA izdevies augt ātrāk par kopējo apdrošināšanas tirgu – uzņēmuma bruto parakstīto prēmiju apjoms pieauga par 18%, turklāt izaugsme novērojama gan privātpersonu, gan juridiskajā segmentā gandrīz visiem būtiskākajiem apdrošināšanas produktiem, tajā skaitā OCTA un KASKO apdrošināšanai, veselības, ceļojumu un privātā īpašuma apdrošināšanai,” stāsta Īans Kenedijs (Iain Kennedy), BALTA valdes priekšsēdētājs.

2018. gadā audzis BALTA klientu skaits – apdrošināšanas sabiedrība apkalpojusi vairāk nekā 290 000 privātpersonu un 35 000 uzņēmumu.

BALTA valdes priekšsēdētājs apdrošināšanas nozares izaugsmi skaidro galvenokārt ar kopējās ekonomikas augšupeju, kā ietvaros palielinās apdrošināmo objektu skaits, vienlaikus iezīmējot apdrošināšanas nozares potenciālu nākotnes izaugsmei gan privātpersonu, gan juridiskajos segmentos.

“Līdz ar ekonomikas augšupeju pērn tirgū parādījās jauni objekti, ko apdrošināt. Palielinājās arī apdrošināto mājsaimniecību skaits, ko ir veicinājusi dzīves līmeņa stabilizēšanās un attiecīgi sabiedrības vēlme sevi finansiāli pasargāt no neparedzamā. Tajā pašā laikā joprojām redzam, ka aptuveni 65% īpašuma Latvijā nav apdrošināti. Potenciāls augt apdrošināšanas sabiedrībām ir arī mazo un vidējo uzņēmumu segmentā, kas ir salīdzinoši vāji pasargāts no neparedzētiem gadījumiem. Šie uzņēmumi aktīvāk apdrošina transportu, tomēr vēl ir daudz iespēju apdrošināt veselību, nelaimes gadījumus, īpašumu un civiltiesisko atbildību”, stāsta Ī. Kenedijs, norādot, ka, piemēram, Igaunijā civiltiesiskā un īpašuma apdrošināšana ir daudz izplatītāka, tomēr arī Latvijā vērojamas pozitīvas tendences.

2018. gadā ievērojami pieaudzis arī BALTA neto piekritušo atlīdzību apjoms – pērn tas sasniedzis 58,4 miljonus eiro, kas ir par 21% vairāk nekā 2017. gadā.

“Ikdienā strādājot ar klientiem pie dažāda rakstura un mēroga apdrošināšanas atlīdzību lietām, ik reizi pārliecināmies par apdrošināšanas sniegtās finansiālās stabilitātes nozīmi cilvēku dzīvē. Brīdī, kad notiek negaidītais, apdrošināšana ļauj kaut nedaudz atvieglot rūpes, lai uzmanību varētu veltīt svarīgākajam. Mūsu kolēģi ir bijuši un turpina būt līdzās klientiem, gan atjaunojot mājokļus, gan palīdzot saglabāt biznesu, un 2018. gada neto piekritušo atlīdzību apjoms, kas pieauga par 21%, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir apliecinājums šim darbam,” norāda Ī. Kenedijs.

2018. gadā BALTA saņēmusi Latvijas uzņēmumu Ilgtspējas indeksa zelta kategoriju, Ģimenei draudzīga komersanta apbalvojumu, ieguvusi Latvijā mīlētākā apdrošināšanas zīmola apbalvojumu Mīlētāko zīmolu topā, 16. reizi LETA un SKDS aptaujā atzīta par Godīgāko apdrošinātāju, kā arī 4. reizi saņēmusi “Aon Best Employers” Baltijas labākā darba devēja atzinību.

“BALTA misija ir radīt vienkāršus risinājumus neparedzētiem dzīves brīžiem. Attiecīgi 2019. gadā turpināsim darbu, lai kļūtu klientiem arvien ērtāki un pieejamāki, fokusējoties uz digitālo risinājumu attīstīšanu. Šajā procesā īpaši liela nozīme ir mūsu komandai. Pagājušajā gadā uzņēmuma darbinieku iesaistes rādītājs sasniedza līdz šim augstāko rezultātu uzņēmuma vēsturē, ierindojot BALTA starp Baltijas labākajiem darba devējiem. Mūs vieno pārliecība, ka augstās konkurences apstākļos tieši mūsu spēcīgā komanda ļauj BALTA saglabāt līdera pozīciju nozarē,” uzsver Ī. Kenedijs.

Uzņēmuma 42 filiālēs un pārdošanas punktos visā Latvijā strādā teju 600 darbinieki.

* Neauditētie rezultāti par 2018. gadu. Bruto parakstītās prēmijas pirms OCTA atskaitījumiem.

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2018. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 104,7 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 16 gadu laikā novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību Polijā. 2018. gada pirmajos trīs ceturkšņos PZU grupas neto peļņa sasniedza 918,4 miljonus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:
Līna Lisnere
AAS BALTA
komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 40 10 41
E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

Nadīna Erdmane
Deep White
projektu vadītāja
Tel.: +371 26 20 16 66
E-pasts: nadina@deepwhite.lv

назад

Связаться с нами

  • КАРТА СПИСОК

     

    Лина Лиснере
    Руководитель по коммуникации BALTA
    Эл. почта: lina.lisnere@balta.lv