Aktuāla informācija ceļotājiem (atjaunots 16. martā)

16.03.2020

Ņemot vērā koronavīrusa straujo izplatību, globālas pandēmijas izsludināšanu un Latvijā noteiktos izceļošanas un ieceļošanas ierobežojumus, aicinām klientus iepazīties ar ceļojumu apdrošināšanas aktuālo informāciju.

Tāpat vēršam uzmanību, ka no 17. marta līdz 14. aprīlim Latvijā pastāv aizliegums izceļot no valsts. Tāpēc lūdzam neiegādāties ceļojumu apdrošināšanas polises, kas stātos spēkā šajā laika periodā, jo tās nebūs ceļošanai derīgas.

Ar koronavīrusu saistītie medicīniskie un repatriācijas izdevumi

Saskaņā ar ceļojumu apdrošināšanas noteikumiem ar koronavīrusu saslimušo ārstēšanu un repatriāciju  BALTA neapmaksā. Atbilstoši Pasaules veselības organizācijas vadlīnijām ārstēšanās izdevumi tiek apmaksāti no attiecīgās valsts budžeta līdzekļiem,nodrošinot sabiedrības aizsardzības pasākumus infekcijas atklāšanai, identificēšanai, ziņošanai, kontaktpersonu identificēšanai, medicīniskai novērošanai un infekcijas kontroles pasākumiem ārstniecības iestādēs.

Atrodoties ārvalstīs, BALTA klientiem segs visus polisē noteiktos riskus, kas nav saistīti ar koronavīrusu vai “force majeure” (t.sk. īpašiem valsts aizlieguma aktiem). Praksē tas nozīmē sekojošo: piemēram, ja ceļotājs Itālijā cietis ceļu satiksmes negadījumā, nozaudējis dokumentus vai viņam nepieciešama apendicīta operācija, apdrošinātājs atlīdzinās šos zaudējumus neatkarīgi no koronavīrusa pandēmijas situācijas valstī.

Ceļojuma atcelšana, pārtraukšana un citi izdevumi

Ceļojuma atcelšanas, kā arī transporta vai uzturēšanās papildu izdevumi, kas saistīti ar ceļojuma pārtraukšanu vai atrašanos karantīnā, saskaņā ar apdrošināšanas noteikumiem netiek segti.

Lidsabiedrības vai tūrfirmas lēmums atcelt lidojumu koronavīrusa dēļ, paša ceļotāja lēmums atcelt ceļojumu iespējamas saslimšanas riska vai karantīnas dēļ, kā arī valstiski noteikti ceļošanas aizliegumi atbilstoši polises noteikumiem nav apdrošināšanas gadījums un netiek atlīdzināts – šādā gadījumā par iespēju saņemt kompensāciju jāinteresējas pie pakalpojuma sniedzējiem.

Izdevumi, kas saistīti ar koncerta vai konferences atcelšanu

BALTA apmaksā ar koncerta vai konferences atcelšanu saistītās izmaksas gadījumos, ja pasākums tika atcelts brīdī, kad tā norises valstī (vai ar ceļojuma plānu saistītā valstī, tajā skaitā Latvijā) nebija spēkā īpašie valsts aizlieguma akti (“force majeure”), kā arī ar nosacījumu, ka polise iegādāta vismaz 5 dienas pirms ceļojuma sākuma un risks nav iestājies polises pirkšanas brīdī.  

Ja iegādātās ceļojumu apdrošināšanas polises darbība pilnībā vai daļēji attiecas uz laika periodu no 17. marta līdz 14. aprīlim

Iegādātās ceļojumu apdrošināšanas polises, kuru ceļojuma sākuma datums ir laika posmā no š.g. 17. marta līdz 14. aprīlim, līdz ar valstī noteiktajiem ceļošanas aizliegumiem nav spēkā. Norādītajā laika periodā ceļojumu apdrošināšanas polises ir spēkā tikai tiem klientiem, kuriem saistībā ar izmainīto atgriešanās datumu nepieciešams turpināt uzturēties ārvalstīs, un tie iegādājas polisi kā apdrošināšanas perioda pagarinājumu.

Lai saņemtu atmaksu par jau iegādātu ceļojumu apdrošināšanas polisi, kuru nebūs iespējams pilnībā vai daļēji izmantot, lūdzam sūtīt aizpildītu pieteikumu uz info@balta.lv.

Aicinām klientus ar atbildību izturēties pret savu un līdzcilvēku veselību. Jāpievērš uzmanība, ka ceļotājiem jāseko vietējās valsts noteikumiem un situācijai, lai mazinātu iespējamos riskus un vajadzības gadījumā saņemtu nepieciešamo palīdzību.

назад

Связаться с нами

Найди центр обслуживания или автосервис
  • КАРТА СПИСОК

    Свяжитесь с нами через WhatsApp в будние дни с 8:00 до 18:00.

    Нажмите здесь или добавьте номер телефона +371 275 222 75 к своим контактам.

    Лина Лиснере
    Руководитель по коммуникации BALTA
    Эл. почта: lina.lisnere@balta.lv