BALTA bruto parakstīto prēmiju apjoms 2021. gada pirmajos sešos mēnešos sasniedz 59,2 miljonus eiro

31.08.2021

Latvijā vadošās nedzīvības apdrošināšanas kompānijas AAS BALTA (PZU grupa) izaugsme šī gada pirmajos sešos mēnešos bijusi 7,3%, uzņēmuma bruto parakstīto prēmiju apjomam sasniedzot 59,2 miljonus eiro. Apdrošinātāja peļņa pirmajā pusgadā bija 5 miljoni eiro.

“Varam būt gandarīti, ka, neskatoties uz mainīgajiem un samērā nestabilajiem apstākļiem Latvijā un pasaulē, BALTA kā nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis turpina uzrādīt pārliecinošu sniegumu. Arī šogad esam turpinājuši pērn uzsākto kursu ar mērķi pielāgoties un meklēt atbilstošus risinājumus klientu vēlmēm un vajadzībām, kuras Covid-19 apstākļos arvien mainās un attīstās. Īpaši vērts izcelt patlaban aktuālo ceļojumu apdrošināšanas produktu, kurā BALTA kā pirmais apdrošinātājs tirgū ieviesa ar Covid-19 saistīto risku segumu. Mūsu fokuss uz klientu nesis atdevi – 2. ceturksnī, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, ceļojumu apdrošināšanas pārdošanas rezultātu uzlabojām teju 3,5 reizes. Tas apliecina, ka klienti pamana un novērtē mūsu centienus būt tiem līdzās arī neordinārās situācijās, kas ir izaicinājums arī pašiem apdrošinātājiem,” norāda Īans Kenedijs (Iain Kennedy), BALTA valdes priekšsēdētājs.

Papildus ceļojumu apdrošināšanas produktam BALTA pirmajā pusgadā lielisku izaugsmi uzrādījusi arī tādos produktu veidos kā īpašuma apdrošināšana (34,6% izaugsme pret 2020. gada pirmo pusgadu), civiltiesiskās atbildības apdrošināšana (31,5%), veselības apdrošināšana (19%) un nelaimes gadījumu apdrošināšana (13,7%).

“Kopumā izaugsmes rādītāji pa produktu veidiem apliecina, ka sabiedrības izpratne par finansiālo drošību un vēlme pēc stabilitātes arvien turpina augt. Iespējams, sava loma bijusi Covid-19, kas licis aizdomāties par iepriekš neaktuāliem jautājumiem, bet noteikti jāuzteic arī apdrošināšanas nozares aktivitāte, informējot un izglītojot sabiedrību par drošības un prevencijas jautājumiem. Piemēram, mēs šogad esam aktīvi skaidrojuši un izglītojuši cilvēkus par iemesliem pasargāt tik fundamentālu vērtību kā mājoklis. Kopš gada sākuma, lai sniegtu vēl lielāku aizsardzību klientiem, esam ievērojami paplašinājuši apstākļu kopumu, kādos tiek maksātas atlīdzības lielu zaudējumu, piemēram, ugunsgrēka gadījumā. Bet stāsts ir plašāks par apdrošināšanu – tas ietver arī zināšanas par drošu un atbildīgu rīcību, kādām jābūt katram mājokļa īpašniekam un iemītniekam. Tāpēc šovasar kopā ar dažādu jomu ekspertiem iepazīstinājām jaunu informatīvi izglītojošu korporatīvās sociālās atbildības projektu “Drošības akadēmija”, ar kura palīdzību ceram veicināt pozitīvas pārmaiņas un informētību Latvijas sabiedrībā,” stāsta Ī. Kenedijs.

Līdz ar biznesa apjoma pieaugumu šī gada pirmajā pusgadā pieaudzis arī BALTA neto piekritušo atlīdzību apjoms, kas pirmajā pusgadā bija teju 30,7 miljoni eiro – par 10,4% vairāk nekā gadu iepriekš.  

2021. gada pirmajā pusgadā audzis arī BALTA aktīvo klientu skaits, kas jūnija beigās sasniedza 277 000 privātpersonu un vairāk nekā 31 000 juridisko personu.

Saskaņā ar Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) datiem par nedzīvības apdrošinātājiem un dzīvības apdrošinātāju veselības un nelaimes gadījumu produktiem BALTA 2021. gada pirmajā pusgadā spējusi audzēt tirgus daļu par 1,39 procentpunktiem, sasniedzot 27,1%.

Runājot par apdrošināšanas tirgus nākotnes prognozēm, BALTA valdes priekšsēdētājs pauž piesardzīgu optimismu.

“Saskaņā ar LAA datiem šī gada pirmajos sešos mēnešos nedzīvības apdrošinātāju un dzīvības apdrošinātāju veselības un nelaimes gadījumu produktu tirgus audzis par 1,7%. Prognozējam, ka apdrošināto personu skaits turpinās pieaugt, un šo tendenci veicinās gan sabiedrības vēlme mazināt savus riskus, gan ekonomikas atkopšanās, kā arī ceļojumu pieaugums. Apdrošinātājus atlikušā gada laikā gan gaida arī vairāki izaicinājumi. Transporta tirgū turpina valdīt asa konkurence, kas ietekmē apdrošinātāju rezultātus. Savukārt īpašuma apdrošināšanā mēs kā nozare patlaban sastopamies ar būvniecības inflācijas radītajām blaknēm, kas nozīmē sarunu par pieaugošām īpašuma apdrošinājuma summām,” būtiskākās aktualitātes tirgū komentē Ī. Kenedijs.

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2020. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 107,3 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji17 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību piecās valstīs. 2020. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,33 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā www.balta.lv un www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Līna Lisnere

AAS BALTA

komunikācijas vadītāja

Tel.: +371 26 40 10 41

E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

 

Janīna Biteniece

Deep White

projektu vadītāja

Tel.: +371 26 70 63 61

E-pasts: janina@deepwhite.lv

назад

Связаться с нами

Найди центр обслуживания или автосервис
  • КАРТА СПИСОК

    Свяжитесь с нами через WhatsApp в будние дни с 8:00 до 18:00.

    Нажмите здесь или добавьте номер телефона +371 275 222 75 к своим контактам.

    Лина Лиснере
    Руководитель по коммуникации BALTA
    Эл. почта: lina.lisnere@balta.lv