Ar smaidu pretī ķibelēm: jocīgi atgadījumi no apdrošinātāja ikdienas

28.03.2024

Ar humora izjūtu var pārvarēt daudzas nedienas. Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) tam piekrīt, taču vienlaikus atgādina – reizēm nedienas var dārgi maksāt. Apdrošināšanas gadījumi nereti balansē uz komēdijas un drāmas robežas, iecērtot pamatīgu robu arī maciņā, un labi, ja viss beidzas laimīgi un pēc negadījuma par to var pasmaidīt. Joku dienai tuvojoties, BALTA piedāvā ieskatu apdrošinātāja ikdienā!

Traki bīstamā mājas dzīve

“Kā zināms, visvairāk negadījumu notiek gluži ikdienišķās sadzīviskās situācijās jeb, kā tautā mēdz teikt, uz līdzenas vietas. Daži no tiem ir tiešām komiski, kaut arī var izmaksāt simtiem un pat tūkstošiem eiro, tāpēc ir labi, ja var paļauties uz apdrošinātāja atbalstu. Visbiežāk negadījumu cēlonis ir pārgalvība, neuzmanība un savu spēku neaprēķināšana, tāpēc dullas idejas vienmēr ir vērts pārdomāt vēlreiz,” atgādina BALTA Privātā īpašuma un speciālo produktu vadības pārvaldes vadītājs Armands Lagons.

Kādam citam klientam gadījusies muļķīga kino cienīga situācija: cilvēks nesis bērna galdiņu no vienas istabas uz otru, kad pēkšņi ģimenes kaķis medīgā noskaņojumā izlēcis no nekurienes tieši virsū nesējam, ielaižot kājā nagus. Cilvēkam sabīstoties, galds izslīdējis no rokām un sabojāta grīda, radot 600 eiro lielus zaudējumus.

Arī virtuvē ir iespējams piedzīvot dažnedažādas ķibeles. Kāds klients pagatavojis kokteili par 820 eiro: salicis blenderī sastāvdaļas, bet nav kārtīgi aizvēris vāku; straujie apgriezieni radījuši vibrāciju, vāks atsprādzis vaļā, un viss kokteilis izšļakstījies pa virtuvi. Nākamajā dienā pēc ģenerāltīrīšanas klients konstatējis, ka bojāti griesti un sienas, jo kokteilim pievienotās eļļas plankumus nav iespējams pilnībā notīrīt.

Cits atgadījums ir bijis tiešām dramatisks un varēja beigties ne tikai ar vairāk nekā 1100 eiro lielu apdrošināšanas atlīdzību, bet vēl daudz pamatīgāku nelaimi, tāpēc kliente nudien var atviegloti uzelpot. Viņa uz elektriskās plīts katliņā karsējusi eļļu. Tā aizdegusies, liesmām uzšaujoties teju pusmetra augstumā. Kliente, kas neko tādu nebija piedzīvojusi, apjuka un nezināja, kā liesmas nodzēst. Lai neaizdegtos tvaika nosūcējs, viņa paķēra degošo katlu, lai nestu uz vannasistabu, bet svila rokas un liesma liecās uz cilvēka pusi, tāpēc viņa nolika katlu uz grīdas un aplēja ar ūdeni. Liesma uzšāvās griestos uz visām pusēm un apdzisa, nokvēpinot griestus un sienas.

Un vēl kādā ģimenē opītis pieklājīgā 70+ gadu vecumā sadomāja palēkāt batutā kopā ar mazbērniem, bet, neaprēķinot savu spēku, izlidoja no batuta un diemžēl guva nopietnas traumas. “Lidojošu opīti, protams, negadās redzēt katru dienu, taču sekas var būt gaužām bēdīgas, tāpēc šādi gadījumi ir tikai šķietami smieklīgi. Iestājoties pavasarim un atsākoties āra aktivitātēm, aicinām ikvienu būt apdomīgam un prātīgam, lai neiedzīvotos traumās,” brīdina BALTA Personu produktu vadītāja un risku parakstītāja Ludmila Ščegoļeva.

 

Nekur tā neiet kā ceļojumos!

Kas gan tas par ceļojumu bez raibiem piedzīvojumiem! Ceļotāji pastāvīgi iekuļas dažādās likstās, taču reizēm pieteiktās apdrošināšanas atlīdzības ir visai komiskas. Kāda dāma lidoja kopā ar savu klēpja sunīti, kas ceļoja smalkā pārvadāšanas somā. Pirms iekāpšanas lidmašīnā lidostas darbinieks lika aizvērt somas rāvējslēdzēju un pats arī ķērās pie uzdevuma izpildes, rāvējslēdzēju salaužot. Ar sabojāto somu lidmašīnā iekāpt nebija atļauts, un dāmai nācās steigšus turpat lidostā iegādāties jaunu suņa pārvadāšanas somu, kas bez apdrošināšanas būtu iecirtis 600 eiro robu viņas budžetā.

Kāds klients vērsies pie apdrošinātāja ar atlīdzības pieteikumu pēc tam, kad, uzturoties viesu namā, bērni, dabiskas ziņkāres dzīti, parāvuši no matrača izspraukušos diegu. Matracis burtiski izjucis gabalos, un klientam nācies samaksāt 400 eiro, ko nosedza civiltiesiskās atbildības apdrošināšana.

Tiesa, ir arī gadījumi, kad apdrošinātājs atlīdzības izmaksu atsaka, jo materiāli zaudējumi nav konstatēti, bet smaids garantēts visai dienai. “Piemēram, kāds kungs mums iesniedza pretenziju, ka viņi abi ar sievu vienmēr ceļo ar rozā čemodāniem, sievai tas sabojāts un jāpērk vietā cits, un kungs uzskatīja, ka arī viņam pienākas atlīdzība par jauna kofera iegādi, lai arī turpmāk varētu ceļot vienotā stilā ar dzīvesbiedri. Savukārt kāda sieviete bagāžas aizkavēšanās dēļ Turcijā nolēma iepirkties un iesniedza mums čekus par, viņasprāt, pirmās nepieciešamības precēm – 50 apakšveļas komplektiem, gultasveļas komplektiem un vilnas paklāju. Esam arī saņēmuši jautājumu no jauniem cilvēkiem par to, vai viņi saņems ceļojuma atcelšanas kompensāciju, ja ar ceļabiedru sastrīdējušies un vairs nevēlas doties kopā ceļojumā. BALTA pagaidām vēl nerisina ģimenes konfliktus, bet psiholoģisko palīdzību dažādās dzīves situācijās gan mums nākas sniegt regulāri,” ar smaidu stāsta Ludmila Ščegoļeva.

 

Dzīvā daba – par bargu naudu

Nereti ar komiskām epizodēm noslēdzas tikšanās ar dzīvniekiem. Taizemē tūristus no Latvijas bieži izjoko pērtiķi – tie zog makus, dokumentus, brilles, sieviešu somiņas, bet gadās arī, ka saskrāpē, un tad vajadzīga medicīniskā palīdzība. Kādam vīrietim pēc tikšanās ar pērtiķi nācās veikt injekcijas pret trakumsērgu, jo pērtiķis iespļāva kungam čībā, bet vīrietim bija brūce pēdā.  

Pārāk laba ideja nav arī tuvas sarunas aci pret aci ar suņiem un kaķiem. BALTA pieredzē ir bijis gan gadījums, kad cilvēks sadomāja parunāties ar suni, bet laikam abi nesapratās, jo suns viņam iekoda degunā, gan atgadījums, kad sievietei govs iekoda vaigā. Gana bīstami piedzīvojumi Maurīcijas kūrortā gadījušies tūristei no Latvijas – viņu sadzēlusi akmeņzivs, un izmaksātā atlīdzība pārsniegusi 3000 eiro.

“Ir labi, ja apdrošināšana nosedz izdevumus un cilvēks pēc nepatīkama atgadījuma spēj saskatīt tā komisko pusi, jo seku likvidēšana nesit pa maciņu vai nervu sistēmu. Tomēr labāk ir būt apdomīgiem un piesardzīgiem, lai no nepatikšanām izvairītos pavisam un 1. aprīlī varētu jokot par gluži nevainīgām tēmām,” novel BALTA komanda.

 

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2023. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 169,6 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 20 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. Plašāka informācija internetā: www.balta.lv

un www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

 

Papildu informācija:

Toms Sadovskis

AAS BALTA

komunikācijas vadītājs

Tel. +371 26 11 47 85

E-pasts: toms.sadovskis@balta.lv

 

Janīna Biteniece

Deep White

projektu vadītāja

Tel. +371 26 70 63 61

E-pasts: janina@deepwhite.lv

назад

Связаться с нами

Найди центр обслуживания или автосервис
  • КАРТА СПИСОК

    Свяжитесь с нами через WhatsApp в будние дни с 8:00 до 18:00.

    Нажмите здесь или добавьте номер телефона +371 275 222 75 к своим контактам.

    Помощь на дороге

    Мы окажем помощь, если Вашему автомобилю потребуется техническая помощь в дороге или эвакуации.
    Если случилось дорожное происшествие, вызовите помощь на дороге, нажав здесь.
    Так же помощь на дороге вы по-прежнему можете вызвать, позвонив по телефону 675 333 75.

    Помощь дома

    Окажем поддержку в экстренных ситуациях! Вызовите «Помощь на дому», чтобы получить помощь сертифицированных мастеров.
    Если случилось происшествие, вызовите помощь позвонив по телефону 675 333 75.

    Для путешествующих за границей

    Мы окажем поддержку, если Вам потребуется организовать медицинскую помощь или репатриацию во время поездки.
    Если случилось происшествие, вызовите помощь позвонив по телефону 675 001 74.