Kā rīkoties, ja...?

Pēkšņi saslimsti vai gūsti traumu ārzemēs

Neatliekamā palīdzība un medicīniskie izdevumi

  • Ja ceļojuma laikā Tev ir nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība, nekavējoties zvani BALTA Palīdzības dienestam pa tālruni +371 67 500 174 (24h), un speciālisti Tevi konsultēs latviešu vai krievu valodā.
  • Atkarībā no situācijas un slimības vai negadījuma rakstura Palīdzības dienests Tevi informēs par to, kā nokļūt līdz tuvākajai ārstniecības iestādei, vai noorganizēs nokļūšanu līdz tai, kā arī sniegs citas konsultācijas un palīdzību.

Ar apdrošinātāju ir jāsaskaņo

  • Repatriācijas izdevumi un ar tiem saistītās darbības, ja sakarā ar saslimšanu vai traumu Tev ir medicīniski pamatota nepieciešamība atgriezties Latvijā, lai turpinātu ārstēšanos.
  • Repatriācija nāves gadījumā vai apbedīšana ārzemēs - izdevumi par apdrošinātās personas mirstīgo atlieku transportēšanu uz viņa mītnes zemi vai par apbedīšanu ārzemēs.
  • Pavadītājpersonas (medicīnas speciālista vai radinieka) transporta izdevumi, ja tās klātbūtne ir nepieciešama transportēšanas laikā saskaņā ar ārstējošā ārsta slēdzienu.
  • Tuvinieka ierašanās ceļojuma izdevumi – transporta un/vai viesnīcas izdevumi, ja Tavs veselības stāvoklis neļauj Tevi repatriēt.
  • Apdrošinātās personas bērna vecumā līdz 16 gadiem nogādāšanas izdevumi bērna mītnes zemē, ja apdrošinātā stacionārās ārstēšanas dēļ bērns ir palicis bez pieaugušo uzraudzības.

 

Nelaimes gadījumu apdrošināšana

Ja Tu izvēlējies ceļojumu apdrošināšanas programmu, kurā ir iekļauta nelaimes gadījumu apdrošināšana, tad smagas traumas gadījumā, kas ir izraisījusi invaliditāti, papildus medicīnisko izdevumu kompensācijai varēsi saņemt arī kompensāciju par invaliditāti.


Traumas rezultātā sasmērēts vai bojāts apģērbs

Ja ceļojuma laikā Tu gūsi traumu un tiks sasmērēts vai bojāts Tavs apģērbs, tad papildus medicīniskajiem izdevumiem tiks kompensēti izdevumi par drēbju tīrīšanu, labošanu vai jaunu drēbju iegādi, ja tās nav iespējams iztīrīt vai salabot.

 
  • Kvalitatīvi nofotografē bojātās vai sasmērētās drēbes.
  • Saglabā maksājuma dokumentus par apģērba ķīmisko tīrīšanu un/vai labošanu.
  • Pēc atgriešanās Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā piesaki atlīdzību pa tālruni 6 75 333 75.
Bagāža aizkavējusies ilgāk par 3 stundām

Ja, ierodoties ceļojuma starppunktā vai galapunktā, Tu konstatē, ka pārvadātāja (t. sk. aviosabiedrības) vainas dēļ Tavas bagāžas nav un tās piegāde kavējas ilgāk par 3 stundām:

  • Pieprasi pārvadātāja izziņu par bagāžas nokavēšanās faktu, bet, bagāžu saņemot, lūdz pārvadātāju norādīt datumu un laiku, kad bagāža tika saņemta.
  • Iegādājies Tev vajadzīgās pirmās nepieciešamības preces – drēbes, apavus un higiēnas piederumus.
  • Saglabā pirmās nepieciešamības preču iegādi apliecinošus finanšu dokumentus (čekus) un pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki atlīdzību pa tālruni 675 333 75.

Ņem vērā, ka par izdevumiem, kas radušies saistībā ar bagāžas aizkavēšanos, atgriežoties Latvijā, BALTA kompensāciju neizmaksā.

Bagāža ir bojāta vai nozaudēta

Ja, ierodoties ceļojuma galamērķī, Tu konstatē, ka Tava bagāža ir bojāta vai nozaudēta:

  • Pieprasi pārvadātāja vai lidostas darbinieka izziņu par bojātas bagāžas izsniegšanu vai apliecinājumu par bagāžas nozaudēšanu, kā arī izmaksātās kompensācijas apmēru vai atteikumu to izmaksāt.
  • Saglabā bojāto bagāžu – ceļasomu, par kuras bojājumiem vēlies saņemt atlīdzību. Tev tā būs jāparāda BALTA pārstāvim. Ja ceļasoma ir bojāta un to vairs nevar izmantot, pēc iespējas kvalitatīvāk nofotografē somu, lai BALTA pārstāvis varētu novērtēt bojājumus un noteikt lietas marku, modeli.
  • Ja esi veicis sabojātās bagāžas labošanu un tīrīšanu, saglabā samaksas dokumentus.
  • Bagāžas nozaudēšanas gadījumā izveido nozaudēto mantu sarakstu un pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Bagāža ir nozagta

BALTA atlīdzinās Tev radušos zaudējumus, kas radušies, lai aizvietotu nozagtos bagāžas priekšmetus ceļojuma laikā.

BALTA atlīdzinās arī zaudējumus par sporta inventāra nomu, ja ceļojumu polisē esi apdrošinājis nodarbošanos ar sportu un Tev ceļojuma laikā tiks nozagts sporta inventārs. 

  • 24 stundu laikā no zādzības konstatēšanas brīža paziņo par to attiecīgās valsts tiesībsargājošai iestādei un saņem no tās rakstisku zādzības fakta apliecinājumu.
  • Ja ceļojuma laikā ir nepieciešams aizvietot nozagtās bagāžas priekšmetus, izdari pirkumus 48 stundu laikā no zādzības brīža un saglabā preču iegādi apliecinošus dokumentus.
  • Saglabā maksājumu apliecinošo dokumentu par sporta inventāra nomu.
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Ceļojums ir atcelts vai aizkavējies

Ieplānotā ceļojuma atcelšana, atrodoties Latvijā vai mītnes zemē

  • Nekavējoties, bet ne vēlāk kā 24 stundu laikā no brīža, kad esi uzzinājis par ceļojuma atcelšanu, zvani un paziņo to mums pa tālruni 675 333 75.
  • Atcel lidojumu, viesnīcu un citus ar ceļojumu saistītos rezervējumus.
  • Nekavējoties paziņo ceļojuma organizētājam par nepieciešamību anulēt ceļojumu un pieprasi izziņu par Tava rakstiskā paziņojuma saņemšanas laiku un izmaksātās kompensācijas apmēru vai atteikumu to izmaksāt.
  • Saglabā dokumentus par transporta biļešu un viesnīcas apmaksu vai par rezervējuma atcelšanu.

 

Ceļojuma pārtraukšana ceļojuma laikā

  • Saglabā apmaksas dokumentus par biļetes pārformēšanu, jaunas biļetes iegādi vai vieglās automašīnas īri.
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki apdrošināšanas atlīdzību pa tālruni 675 333 75.

 

Ceļojuma nokavēšana CSNg dēļ

  • Ja Tavs transportlīdzeklis pa ceļam uz izlidošanas vai izbraukšanas vietu ir iekļuvis ceļu satiksmes negadījumā vai sabiedriskā transporta līdzeklim pa ceļam uz izlidošanas vai izbraukšanas vietu rodas tehniskas problēmas, un Tu tāpēc ierodies lidostā ar nokavēšanos vai kavē citu sabiedrisko transportu:
    nodrošinies ar rakstisku apstiprinājumu par sabiedriskā transporta kustības traucējumiem sakarā ar transporta līdzekļa tehniskām problēmām;
    pieprasi ceļu policijas izziņu par CSNg.
  • Saglabā apmaksas dokumentus par biļetes pārformēšanu vai jaunas biļetes iegādi.
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki apdrošināšanas atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Lidojums aizkavējies lidmašīnas tehnisku iemeslu vai sliktu laikapstākļu dēļ ilgāk par 4 stundām

 Ja Tev, atrodoties ārzemēs, lidojums aizkavējas lidmašīnas tehnisku iemeslu vai sliktu laikapstākļu dēļ ilgāk par 4 stundām:

  • Pieprasi aviosabiedrībai izziņu par reisa aizkavēšanas ilgumu, iemeslu un izmaksātās kompensācija apmēru vai atteikumu to izmaksāt.
  • Saglabā apmaksas dokumentus par ēdināšanu, alkoholiskiem un bezalkoholiskiem dzērieniem, viesnīcas izdevumiem un transporta izdevumiem no lidostas un atpakaļ.
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki apdrošināšanas atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Pirmais un vienīgais avioreiss aizkavējies par 4 vai vairāk stundām

Ja, uzsākot ceļojumu, Tavs pirmais un vienīgais avioreiss aizkavējas par 4 vai vairāk stundām un, lai turpinātu ceļu galamērķa sasniegšanai, Tev ir nepieciešams parformēt biļeti vai iegādāties jaunu lidojuma vai cita, alternatīva transporta biļeti:

  • Pieprasi aviosabiedrībai izziņu par lidojuma aizkavēšanos un izmaksātās kompensācija apmēru vai atteikumu to izmaksāt.
  • Saglabā apmaksas dokumentus par biļetes pārformēšanu vai jaunas biļetes iegādi.
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki apdrošināšanas atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Nokavēts savienotais reiss

Ja Tavs ceļojums sastāv no vairākiem, savienotiem avioreisiem un viens no tiem aizkavējas tehnisku iemeslu vai sliktu laikapstākļu dēļ, līdz ar to Tu nokavē nākamo avioreisu.

  • Pieprasi aviosabiedrībai izziņu par avioreisa aizkavēšanas ilgumu un iemeslu, kā arī izmaksātās kompensācija apmēru vai atteikumu to izmaksāt.
  • Saglabā apmaksas dokumentus par biļetes pārformēšanu, jaunas aviobiļetes vai cita, alternatīva transporta biļetes iegādi uz ieplānoto ceļojuma galamērķi.
  • Saglabā apmaksas dokumentus par viesnīcu tranzīta punktā, kur tika nokavēts lidojums.
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki apdrošināšanas atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Netīši radīti zaudējumi trešās personas veselībai, dzīvībai vai mantai

Ja ceļojuma laikā Tu netīši radīsi zaudējumus trešās personas veselībai, dzīvībai vai mantai, BALTA atlīdzinās Tev šos izdevumus, ja Tava ceļojuma apdrošināšanas programmā ir iekļauts civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas risks.

  • Nekavējoties informē mūs par notikušo pa tālruni 675 333 75, nesteidzies atzīt savu vainu un nevienojies par kompensācijas apmēru ar cietušo vai tā pārstāvi, pirms neesi sazinājies ar BALTA speciālistu.
  • Lai saņemtu kompensāciju, Tev būs nepieciešams cietušās personas vai tās pārstāvja rakstisks iesniegums.
  • 30 dienu laikā pēc atgriešanās Latvijā piesaki atlīdzību, iesniedzot dokumentus, par kuriem vienojies ar apdrošinātāju jau pirmās telefonsarunas laikā.
Nolaupīti, nozagti, pazaudēti ceļojuma dokumenti

Ja Tev ceļojuma laikā ir nolaupīti, nozagti, pazaudēti ceļojuma dokumenti (pase, personas apliecība (eID), transportlīdzekļa vadītāja apliecība, transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība) un/vai nolaupīta, nozagta nauda:

  • Nekavējoties 24 stundu laikā rakstveidā informē par notikušo attiecīgās valsts tiesībsargājošās iestādes (policiju) un pieprasi rakstisku apliecinājumu par notikušo atgadījumu.
  • Saglabā apmaksas dokumentus par jaunu ceļojuma dokumentu izgatavošanu un valsts nodevas samaksu.
  • Saglabā apmaksas dokumentus par viesnīcas izdevumiem un/vai transporta biļetēm ārzemēs.
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki apdrošināšanas atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Ziemas sporta inventārs sabojāts nelaimes gadījumā

BALTA atlīdzinās Tev radušos zaudējumus par ziemas sporta inventāra aizkavēšanos, bojājumu, nozaudēšanu, nozagšanu ceļojuma laikā, ja Tu izvēlējies ceļojumu apdrošināšanas programmu, kurā ir iekļauts ziemas sporta apdrošināšanas risks. 

Ja, nodarbojoties ar kādu ziemas sporta veidu, notiek nelaimes gadījums, kurā esi cietis Tu, kā arī ir bojāts Tavs ziemas sporta inventārs, BALTA apmaksās Tev radušos zaudējumus.

Lai saņemtu atlīdzību:

  • Saglabā medicīniskos dokumentus, kas apstiprina nelaimes gadījuma faktu un Tev noteikto diagnozi.
  • Kvalitatīvi nofotografē bojāto inventāru, lai ir redzams bojātais sporta inventārs un tā bojājums, kā arī inventāra numurs (ja tāds ir), marka un modelis.
  • Ja esi izmantojis inventāra labošanas pakalpojumus ceļojuma laikā, saglabā šo faktu apliecinošus dokumentus – rēķinu vai čeku. Ja izmanto īrētu inventāru, lai aizstātu bojāto, saglabā izmaksas apliecinošos dokumentus.
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki apdrošināšanas atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Ziemas sporta inventārs aizkavējies

BALTA atlīdzinās Tev radušos zaudējumus par ziemas sporta inventāra aizkavēšanos, bojājumu, nozaudēšanu, nozagšanu ceļojuma laikā, ja Tu izvēlējies ceļojumu apdrošināšanas programmu, kurā ir iekļauts ziemas sporta apdrošināšanas risks. 

Ja, ierodoties ceļojuma galapunktā, Tu konstatē, ka Tavs ziemas sporta inventārs aizkavējas ilgāk par 3 stundām:

  • Saglabā biļetes kopiju vai rezervēšanas dokumentu, iekāpšanas talonu, sporta inventāra bagāžas talonu.
  • Pieprasi pārvadātāja izziņu par ziemas sporta inventāra aizkavēšanu ilgāk par 3 stundām, lūdz pārvadātāju norādīt datumu un laiku, kad inventārs saņemts.
  • Saglabā izdevumus apliecinošus dokumentus par inventāra nomu (ja to izmanto, lai aizstātu savu sporta inventāru).
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki apdrošināšanas atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Ziemas sporta inventāra bojāts vai nozaudēts

BALTA atlīdzinās Tev radušos zaudējumus par ziemas sporta inventāra aizkavēšanos, bojājumu, nozaudēšanu, nozagšanu ceļojuma laikā, ja Tu izvēlējies ceļojumu apdrošināšanas programmu, kurā ir iekļauts ziemas sporta apdrošināšanas risks.

Ja, ierodoties ceļojuma galamērķī, Tu konstatē, ka Tavs ziemas sporta inventārs ir bojāts vai nozaudēts:

  • Pieprasi pārvadātāja vai lidostas darbinieka izziņu par bojātā ziemas sporta inventāra izsniegšanu (norādīts ziemas sporta inventāra bojājums) vai apliecinājumu par ziemas sporta inventāra nozaudēšanu, kā arī izmaksātās kompensācijas apmēru vai atteikumu to izmaksāt.
  • Saglabā bojāto ziemas sporta inventāru, par kura bojājumiem vēlies saņemt atlīdzību, jo tas būs jāparāda BALTA pārstāvim. Ja inventārs ir pamatīgi bojāts, nofotografē to tā, lai attēla kvalitāte ļautu novērtēt bojājumus, lietas numuru (ja tāds ir), marku un modeli.
  • Ja esi veicis sabojātā ziemas sporta inventāra labošanu, saglabā apmaksas dokumentus.
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki apdrošināšanas atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Ziemas sporta inventārs nozagts ceļojuma laikā

BALTA atlīdzinās Tev radušos zaudējumus par ziemas sporta inventāra aizkavēšanos, bojājumu, nozaudēšanu, nozagšanu ceļojuma laikā, ja Tu izvēlējies ceļojumu apdrošināšanas programmu, kurā ir iekļauts ziemas sporta apdrošināšanas risks.

Atlīdzību par ziemas sporta inventāra zādzību vai nolaupīšanu ceļojuma laikā vari saņemt, ja Tavs ziemas sporta inventārs tika turēts tam paredzētās aizslēgtās telpās vai aizslēgtā viesnīcas numurā un tas netika atstāts bez uzraudzības sabiedriskās vietās un neaizslēgtos transportlīdzekļos.

Lai saņemtu kompensāciju:

  • 24 stundu laikā no zādzības konstatēšanas brīža paziņo par to attiecīgās valsts tiesībsargājošai iestādei (policijai) un saņem no tās rakstisku zādzības fakta apliecinājumu.
  • Saglabā izdevumus apliecinošos dokumentus par ziemas sporta inventāra nomu, lai aizstātu nozagto inventāru.
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Sakarā ar pēkšņu saslimšanu nevarēji nodarboties ar ziemas sportu

BALTA atlīdzinās Tev radušos zaudējumus par slēpošanas pases iegādi,

ja Tu izvēlējies ceļojumu apdrošināšanas programmu, kurā ir iekļauts ziemas sporta apdrošināšanas risks, un ceļojuma laikā sakarā ar pēkšņu saslimšanu nevarēji nodarboties ar ziemas sportu un Tev tika sniegta apdrošinātāja apmaksāta medicīniskā palīdzība.
Tu varēsi saņemt slēpošanas pases iegādes izdevumu atlīdzību par tik dienām, cik Tu nevarēji nodarboties ar ziemas sportu slimības dēļ.

  • Saglabā slēpošanas pases oriģinālu un tās apmaksu apliecinošos dokumentus.
  • Saglabā ārstniecības iestādes izziņu, kurā ir norādīts saslimšanas vai traumas datums un diagnoze.
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki apdrošināšanas atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Slēpošanas trases ir slēgtas pēkšņu un neparedzētu laikapstākļu dēļ

BALTA  Tev izmaksās kompensāciju, ja Tu izvēlējies ceļojumu apdrošināšanas programmu,

kurā ir iekļauts ziemas sporta apdrošināšanas risks, un ierodoties ceļojuma galapunktā, plānotajā slēpošanas kūrortā visas slēpošanas trases būs slēgtas pēkšņu un neparedzētu laikapstākļu dēļ periodā no 1. decembra līdz 15. martam.

Tu varēsi saņemt kompensāciju par tik dienām, cik Tev nebija iespējama slēpošana vai braukšana ar sniega dēli.

  • BALTA atlīdzinās Tev zaudējumus, ja, ierodoties ceļojuma galapunktā, plānotajā slēpošanas kūrortā visas slēpošanas trases ir slēgtas pēkšņu un neparedzētu laikapstākļu dēļ periodā no 1. decembra līdz 15. martam.
  • Pieprasi tūristu centram vai trases īpašniekam apliecinājumu par to, ka visas slēpošanas trases ir bijušas slēgtas (norādot precīzu laiku, kad slēpošanas trases bijušas slēgtas, un iemeslu).
  • Pēc atgriešanās Latvijā 30 dienu laikā piesaki apdrošināšanas atlīdzību pa tālruni 675 333 75.
Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?
Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. 

Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?
Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. 

Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Plašsaziņas līdzekļu pārstāvjus aicinām sazināties ar BALTA komunikācijas vadītāju:

    Līna Lisnere
    E-pasts: lina.lisnere@balta.lv