Biežāk uzdotie jautājumi

Kā rīkoties, ja lidojuma galamērķī mana bagāža ir bojāta vai pazudusi?

Vispirms pieprasi pārvadātāja vai lidostas darbinieka izziņu par bojātas bagāžas izsniegšanu. Izziņā ir jābūt norādītam bagāžas bojājumam. Ja bagāža ir pazudusi, Tev ir jājautā izziņa, kas to apliecina. Saglabā bojāto bagāžu, par kuru Tu vēlies saņemt atlīdzību, piemēram, ceļasomu, vai nofotografē, ja tā nav izmantojama, lai būtu redzami bojājumi. Bojātā bagāža vai tās fotogrāfijas Tev būs jāiesniedz BALTA. Pēc atgriešanās Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa, Tev ir jāiesniedz atlīdzības saņemšanai nepieciešamie dokumenti – izziņas, fotogrāfijas, visu rēķinu vai čeku oriģināli u. c.

Kā rīkoties, ja lidojuma galamērķī mana bagāža ir aizkavējusies?

Ja Tava bagāža ir aizkavējusies vairāk nekā 3 stundas, Tev par šo faktu ir jāsaņem lidostas izziņa. Līdz ar to iestājas apdrošināšanas gadījums. Šajā gadījumā, nepārsniedzot polisē norādīto riska apdrošinājuma summu, Tu vari iegādāties pirmās nepieciešamības preces, piemēram, higiēnas piederumus un attiecīgajam klimatam atbilstošu apģērbu, aizstājot bagāžā atrodošās aizkavējušās personīgās mantas. Šos izdevumu mēs Tev kompensēsim. Lai saņemtu atlīdzību, Tev ir jāsaglabā pirmās nepieciešamības preču iegādi apliecinošie dokumenti – čeki. Pēc atgriešanās Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa, Tev tie kopā ar citiem čekiem, rēķiniem un izziņām ir jāiesniedz BALTA, lai saņemtu atlīdzību. Ja esi apdrošinājis ziemas sporta inventāru un tas ir aizkavējies vai sabojāts, mēs atlīdzinām slēpju nomu, nepārsniedzot polisē norādīto riska apdrošinājuma summu uz laiku, kas nepārsniedz bagāžas aizkavēšanās laiku. Bagāžas aizkavēšanās gadījumā pieprasi pārvadātāja izziņu par bagāžas aizkavēšanās faktu. Bagāžu saņemot – pārvadātāja norādi par datumu un laiku, kad bagāžu saņēmi. Šie dokumenti ir pamats apdrošināšanas kompensācijas saņemšanai no BALTA.

Kā man rīkoties, ja neparedzētu apstākļu dēļ nevaru doties ceļojumā?

Atcelt ceļojumu Tu vari tikai pirms ceļojuma sākuma. Lai to izdarītu, Tev ir jābūt nopietnam attaisnojošam iemeslam, piemēram, pēkšņa akūta saslimšana ar hospitalizāciju un citi gadījumi. Uzzini vairāk par ceļojuma atcelšanu Ceļojumu apdrošināšanas noteikumu 50. punktā apakšsadaļā “Ceļojumu atcelšana, pārtraukšana”. Tiklīdz Tev ir radusies nepieciešamība atcelt ceļojumu, informē par to mūs. Tev tas ir jāizdara nekavējoties – brīdī, kad uzzināji par ceļojuma atcelšanas faktu, jo no tā ir atkarīgs arī pašriska apmērs, kāds tiks piemērots, nosakot atlīdzību.

Kā man rīkoties, ja neparedzētu apstākļu dēļ ceļojuma laikā man ir jāatgriežas Latvijā?

Lai saņemtu kompensāciju par izdevumiem, kas radušies saistībā ar atgriešanos Latvijā, pārtraucot ceļojumu, Tev ir jābūt kādam no Ceļojumu apdrošināšanas noteikumos minētajiem iemesliem, piemēram, kādam Tavam tuviniekam ir atgadījusies nelaime. Uzzini vairāk Ceļojumu apdrošināšanas noteikumu 50. punktā. Šie izdevumi sākotnēji Tev ir jāapmaksā no saviem līdzekļiem, piemēram, transporta izdevumi (aviobiļete ekonomiskajā klasē) un maksa par viesnīcu. Pēc atgriešanās Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa, lai saņemtu kompensāciju, Tev ir jāiesniedz mums visi nepieciešamie dokumenti – rēķinu vai čeku oriģināli u. c.

Kā man rīkoties, ja ceļojuma laikā es jūtos slikti un man ir nepieciešama medicīniskā palīdzība?

Ja, atrodoties ārpus Latvijas, Tev ir nepieciešama medicīniskā palīdzība un medicīnisko izdevumu apmaksājamā summa nepārsniedz 100 eiro, norēķinies ar saviem personīgajiem līdzekļiem un pēc atgriešanās Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa, piesaki apdrošināšanas atlīdzību, sazinoties ar BALTA pa tālruni +371 67 533 375. Pārējos gadījumos zvani uz BALTA palīdzības dienestu pa tālruni +371 67 500 174 (visu diennakti), un speciālisti Tevi konsultēs latviešu vai krievu valodā, organizēs nepieciešamo palīdzību un izdevumu segšanu.

Kā man rīkoties, ja ceļojuma laikā man nozog pasi vai naudu?

Ja Tev ir nozagta vai nolaupīta pase, Tev par to ir jāpaziņo policijai 24 stundu laikā. Policija Tev par šo faktu izsniegs izziņu, kura Tev pēc tam būs jāiesniedz mums. Tiklīdz iespējams, Tev attiecīgajā valstī ir jāvēršas Latvijas konsulātā vai vēstniecībā, lai noformētu pagaidu ceļošanas dokumentu – atgriešanās apliecību. Konsulātā Tu saņemsi dokumentu, kurā būs norādīts pases nozaudēšanas datums, zaudējuma pieteikuma datums konsulātā un datums, ar kuru stājas spēkā pases aizvietošanas dokuments. Arī šis dokuments Tev ir jāiesniedz mums, lai saņemtu atlīdzību. Skaidras naudas nolaupīšanas gadījumā Tev par to ir jāziņo policijai 24 stundu laikā no notikuma brīža. Policija Tev par šo ziņojumu izsniegs izziņu, kura Tev būs jāiesniedz BALTA.

Vai es varu iegādāties ceļojuma atcelšanas apdrošināšanu 2 dienas pirms ceļojuma sākuma?

Ceļojuma atcelšanas apdrošināšanas polise ir jāiegādājas ne mazāk kā 5 dienas pirms ceļojuma sākuma. Ņem vērā, ka apdrošināšana nebūs spēkā, ja tās iegādes brīdī ceļojuma atcelšanas iemesli jau bija zināmi.

Vai, apdrošinot bagāžu, man ir jānorāda tās vērtība?

Nē. Bagāžas vērtība Tev ir jānorāda, piesakot atlīdzību. Zaudējumus par bagāžu mēs Tev atlīdzināsim, nepārsniedzot polisē norādīto apdrošināšanas limitu.

Vai BALTA man atlīdzinās medicīniskos izdevumus, ja ceļojuma laikā bez ārsta rekomendācijām aptiekā iegādāšos medikamentus?

Nē, diemžēl šādus medicīniskos izdevumus BALTA neatlīdzinās. Mēs atlīdzinām tikai izdevumus par ārsta rekomendētiem un izrakstītiem medikamentiem.

Vai es varu zvanīt BALTA, ja ceļojuma laikā man rodas neskaidrības?

Jā, noteikti. Mēs priecāsimies Tev palīdzēt. BALTA palīdzības dienesta tālrunis +371 67 500 174.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.
  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp,
    darba dienās no 8:00 – 18:00, pirms tam pievienojot tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Plašsaziņas līdzekļu pārstāvjus aicinām sazināties ar BALTA komunikācijas vadītāju:

    Līna Lisnere
    E-pasts: lina.lisnere@balta.lv