BALTA: sals, bedres un citas ķibeles – gada sākums nesaudzē šoferus

13.04.2021

Krasās temperatūras maiņas šī gada sākumā ir radījušas ievērojamas izmaksas Latvijas autovadītājiem un viņu apdrošinātājiem. 2021. gada pirmajos trijos mēnešos AAS BALTA (PZU grupa) piedāvātā palīdzība uz ceļa bijusi vajadzīga teju 2000 autovadītājiem jeb divreiz vairāk klientiem nekā tādā pašā periodā pērn, kas skaidrojams ar kārtīgas ziemas blaknēm. Īpašu antirekordu sasniedzis vidējās atlīdzības apjoms par automašīnām, kas apskādētas uz bedrainiem ceļiem, pārspējot pat bedrēm izcili bagātā 2019. gada statistiku.

To, ka lielais sals gada sākumā krietni pabojājis autovadītāju nervus, apliecina BALTA apkopotie dati par palīdzību, kas sniegta uz ceļa nelaimē nonākušiem autovadītājiem: visbiežākais palīdzības izsaukuma iemesls bijis aukstums – 365 reizes autovadītājus pievīlis akumulators un nav izdevies piestartēt auto. 283 gadījumos noslāpis dzinējs, bet 128 reizes atteikusies darboties elektronika. Starp TOP 5 biežākajiem palīdzības uz ceļa izsaukumu iemesliem ir arī bojātas vai caurdurtas riepas (181) un uz ceļa notikuši satiksmes negadījumi (106), pēc kuriem auto vairs nav iedarbināms.

„Atšķirībā no pērnās ziemas, kuras faktiski nebija, šogad vairākkārt esam piedzīvojuši gan krasas temperatūras svārstības un lielu aukstumu, kas padara „slinkus” auto akumulatorus un elektroniku, gan dāsnu sniega segu un straujus atkušņus, slidenajiem ceļiem veicinot satiksmes negadījumu skaitu. Tāpat, salam mijoties ar atkusni, uz Latvijas ceļiem atklājas lielākas un mazākas bedres, kas var pārsist riepas un sabojāt citas automašīnu detaļas. Tāpēc nav pārsteigums, ka “Palīdzība uz ceļa” ir viens no pakalpojumiem, ko šogad īpaši novērtējuši un aktīvi izmantojuši mūsu KASKO klienti,” stāsta Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs.

Palīdzību uz ceļa, ko nodrošina apdrošinātājs, autovadītāji lūguši arī citu iemeslu dēļ: vairākos desmitos gadījumu tie bijuši atslēgas bojājumi, kas liedz atvērt automašīnas durvis, problēmas ar starteri, sajūgu, riteņiem vai citām detaļām, pārdesmit gadījumos auto cietis no vandāļu darbībām un sagaidījis savu īpašnieku ar sasistiem stikliem vai spoguļiem. Tāpat autovadītājiem nācies piedzīvot dažādas problēmas ar eļļu, dzesēšanas sistēmu vai bremžu šķidrumu un pat auto degšanu.

Ievērojamu problēmu klāstu sagādājuši arī Latvijas bedrainie ceļi. BALTA šī gada februārī saņēmusi par 80% vairāk atlīdzību pieteikumu par bedru apskādētiem transportlīdzekļiem nekā pērn, bet marta sākumā – jau divas reizes vairāk pieteikumu nekā 2020. gadā. Lielākā atlīdzība, kas BALTA pastāvēšanas vēsturē izmaksāta bedraina ceļa dēļ, ir 50 590 eiro – spēkratam, iebraucot bedrē, pārsprāgusi aizmugurējā riepa, kā rezultātā automašīna avarējusi. Tomēr arī ikdienišķākos gadījumos aug vidējā atlīdzību summa: šogad tā jau tuvojas 500 EUR par gadījumu, bet kopumā gada pirmajā ceturksnī par auto bojājumiem, kas saistīti ar iebraukšanu bedrē, BALTA KASKO klientiem izmaksājusi jau teju 120 000 EUR.

“Augstie statistikas skaitļi un ievērojamie zaudējumi, ko šogad šoferiem nesis pavasaris, apliecina, ka “drošības spilvenu” KASKO formā vērts sagādāt jebkura vecuma un markas auto īpašniekiem. Lai gan finansiāli pasargātāki negadījumā ir KASKO polises īpašnieki, pakalpojumu “Palīdzība uz ceļa” iespējams iegādāties arī komplektā ar OCTA polisi. Tas noderēs klientiem, kuri dažādu iemeslu dēļ nav gatavi iegādāties KASKO, tomēr vēlas izvairīties no situācijas, kad jāpaliek ceļmalā vai, vēl sliktāk, ceļa vidū un jādomā, kur meklēt papildspēkus,” atgādina Kristaps Liecinieks, aicinot šoferus “bedru sezonā” būt īpaši uzmanīgiem un izvēlēties ceļa seguma kvalitātei atbilstošu braukšanas ātrumu. 

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2019. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 114,3 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 16 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību piecās valstīs. 2019. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,62 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Līna Lisnere

AAS BALTA

komunikācijas vadītāja

Tel.: +371 26 40 10 41

E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

 

Janīna Biteniece

Deep White

projektu vadītāja

Tel.: +371 26 70 63 61

E-pasts: janina@deepwhite.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Plašsaziņas līdzekļu pārstāvjus aicinām sazināties ar BALTA komunikācijas vadītāju:

    Līna Lisnere
    E-pasts: lina.lisnere@balta.lv