Janvārī autovadītājus visbiežāk pievīlis dzinējs un akumulators

22.02.2018

Šī gada janvārī saņemti 583 izsaukumi no autovadītājiem, kuri sava transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa dēļ negaidīti nonākuši grūtībās uz ceļa. Izsaukumu iemesls visbiežāk bijis dzinēja vai akumulatora darbības traucējumi, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) pakalpojuma “Palīdzība uz ceļa” dati.

“Dzinējs pievīlis 21% gadījumu, akumulators – 16%, bet dažādu ceļu satiksmes negadījumu rezultātā radušās problēmas – 12%. Salīdzinot ar pērnā gada pirmo mēnesi, TOP3 problēmu saraksts ir nemainīgs. Tāpat auto ķibeļu augšgalā ir riepu, elektronikas, bremžu sistēmas, ģeneratora un riteņu bojājumi, kuru dēļ vadītāji nespēj turpināt ceļu bez tehniskā atbalsta,” stāsta Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta produktu un risku pārvaldes parakstīšanas vadītājs, piebilstot, ka pakalpojumu “Palīdzība uz ceļa” galvenokārt izmanto KASKO polišu īpašnieki, taču tas pieejams arī, iegādājoties OCTA polisi.

BALTA dati liecina, ka visbiežāk ķibeles gadījušās “Volkswagen” zīmola automašīnām (16% izsaukumu), kam seko “BMW” (10%), “Opel” (9%), “Volvo” (8%), “Toyota” (7%), “Nissan” (7%) un “Audi” (7%).

Pakalpojumu “Palīdzība uz ceļa” BALTA nodrošina sadarbībā ar Latvijas Automoto biedrību (LAMB), kas jau vairākus gadus palīdz grūtībās nonākušajiem autobraucējiem gan uz Latvijas, gan Eiropas ceļiem. LAMB prezidents Juris Zvirbulis ziemā īpaši aicina sekot līdzi akumulatora stāvoklim: “Akumulators parasti kalpo trīs līdz piecus gadus. Pēc tam to laiks mainīt, lai nenotiktu negaidīta izlāde. Īpaši jāuzmanās tiem braucējiem, kuri ikdienā veic īsas distances – desmit minūtes uz darbu un atpakaļ.”

Kā šīs ziemas spilgtāko izsaukumu, kas sākotnēji šķitis ikdienišķs, bet realitātē izvērties par pamatīgu glābšanas operāciju, J.Zvirbulis atceras negadījumu ar kravas mikroautobusu: “Slideno apstākļu dēļ auto bija nobraucis vien trīs metrus no ceļa, taču, lai to izceltu, bija nepieciešami divi traktori, jo riteņi bija pamatīgi iestiguši dubļos. Pāris metriem uz ceļa ir liela nozīme, tādēļ rūpīgi jāseko līdzi auto tehniskajam stāvoklim.”


Lai ziemas apstākļos braukšana būtu droša un auto nepieviltu, BALTA un LAMB aicina:


• pārbaudīt, vai ziemas riepas nav nodilušas un to protektora dziļums nav mazāks par 4 mm,
• negaidot nokrišņus, laikus pārliecināties, vai vējstikla slotiņas pilda savu funkciju – labi tīra un neatstāj svītras uz loga, kas samazina redzamību,
• lietot ziemas apstākļiem atbilstošu, nesasalstošu logu šķidrumu,
• pārbaudīt akumulatora uzlādi, it īpaši, ja tas jau ir pāris gadus vecs, lai salā tas nepieviltu,
• veikt visu gaismu darbības pārbaudi – vai tās ir pareizi noregulētās un pilda savu funkciju ceļa un apmales apgaismošanā, nevis pretimbraucēja apžilbināšanā,
• ja Tavā KASKO vai OCTA polisē ir pieejams pakalpojums “Palīdzība uz ceļa”, tehnisku problēmu vai avārijas gadījumā zvani uz 67533375. Dosimies Tev palīgā vai sniegsim konsultāciju telefoniski!

Par apdrošinātāju BALTA


Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. Latvijas iedzīvotāji 14 gadu laikā novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību Polijā. 2016. gada pirmajos trīs ceturkšņos PZU GRUPA parakstīja 3,4 miljardu eiro lielas apdrošināšanas prēmijas. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

 

Papildu informācija:
Juta Šteinerte,
BALTA Korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 45 64 44
E-pasts: juta.steinerte@balta.lv


Ieva Balode,
NORDS PORTER NOVELLI
vecākā projektu vadītāja
Tel.: +371 26 15 84 80
E-pasts: ieva.balode@porternovelli.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.