Intervija ar BALTA valdes locekli un Privātpersonu un mazo un vidējo uzņēmumu pārdošanas direktori Malgožatu Pjotrovsku (Malgorzata Piotrowska)

15.12.2023

Šajā digitālajā laikmetā, kad bankas un citas finanšu iestādes arvien mērķtiecīgāk pāriet uz attālinātu klientu apkalpošanu, mēs, BALTA, lepojamies ar to, ka līdztekus veiksmīgiem digitālajiem klientu apkalpošanas rīkiem lieliskus rezultātus un stabilu izaugsmi joprojām turpina uzrādīt mūsu plašais filiāļu tīkls. Tāpēc šoreiz uz sarunu aicinājām Malgožatu Pjotrovsku (Malgorzata Piotrowska), BALTA valdes locekli un Privātpersonu un mazo un vidējo uzņēmumu pārdošanas direktori, lai aprunātos par to, cik liela loma apdrošināšanā ir cilvēkfaktoram, kādas varētu būt būtiskākās izmaiņas nozarē turpmākajos gados, kā arī par to, kā atšķiras biznesa vide Latvijā un Polijā.

Kāds tev šodien noskaņojums?

Man vispār reti kad ir slikts garastāvoklis, un arī šodien mans noskaņojums ir diezgan optimistisks.

Kā nonāci līdz apdrošināšanai un darbam BALTA?

Darbs apdrošināšanas jomā man bija apzināta izvēle. Kad absolvēju Varšavas Universitātes Organizēšanas un vadības fakultāti, sāku prātot, kuri biznesa virzieni būtu visdaudzsološākie. Rūpīgi pārdomājot, nonācu pie izvēles starp darbu bankā vai apdrošināšanā. Skatoties vēsturē, bankas un apdrošināšana vienmēr ir bijušas un vienmēr būs. Protams, apstākļi mainās, bet tā nu tas ir.

Kādi ir lielākie izaicinājumi, vadot BALTA filiāļu tīklu? Ar ko tu visvairāk lepojies?

Lielākais izaicinājums, pievienojoties BALTA, bija mainīt komandas mentalitāti un veidu, kā vispār tiek uztverta apdrošināšanas pārdošana. Tādā biznesā kā apdrošināšana vissvarīgākais ir nevis zemākā cena, bet pakalpojuma sniegtās priekšrocības un kvalitātes līmenis. Par zemāko cenu apdrošināšanas kompānija nevar nodrošināt maksimālu aizsardzību, kvalitatīvu apkalpošanu un atlīdzību izmaksu. Kad pārdevējs to saprot, viņš to spēj arī pamatot klientam. Tādā veidā garantējam, ka klients vienmēr būs apmierināts ar mūsu piedāvājumu.

Kad sāku strādāt BALTA, pārdevējiem bieži radās jautājumi par papildu atlaidēm. Mūsdienās šādus jautājumus uzdod vien retais, galvenokārt iesācēji. Lepojos ar mūsu pārdošanas tīklu, ar mūsu vadītājiem, pārdošanas atbalsta nodaļu un treneriem. Mēs strādājam, balstoties uz spēcīgām, komandā nostiprinātām vērtībām.

Kāds ir BALTA filiāļu tīkla veiksmes faktors? Kam digitālajā laikmetā ir lielākā nozīme?

Mēs strādājam ļoti dinamiskā, mainīgā tirgū un pastāvīgi mainīgā vidē. Klientu zināšanas uzlabojas un prasības aug. Mainās arī veids, kā strādāt un vadīt pārdošanu. Tehnoloģiju risinājumi un IT sistēmas palīdz uzlabot pakalpojumu kvalitāti, analizēt tirgu un klientu vajadzības, efektīvāk pārvaldīt pārdošanu. Esam tuvāk klientam, mums ir visplašākais filiāļu tīkls un labi apmācīti konsultanti. Tieši mūsu apdrošināšanas konsultanti,  kas darbā ar klientiem spēj apvienot savas zināšanas un tehnoloģiju sniegtās iespējas, ir galvenais veiksmes faktors.

Kā motivēt pārdošanas komandu un sasniegt izvirzītos mērķus?

Pirmkārt, savstarpēji uzticoties un sadarbojoties, balstoties uz konkrētām kopīgām vērtībām. Otrkārt, skaidri definējot mērķus. Treškārt, uzraugot mērķu sasniegšanu visos līmeņos (KPI), ievērojot saistības un uzņemoties atbildību par paveikto.

Kā varētu mainīties klientu apkalpošana tuvāko piecu gadu laikā?

Nākamajos gados sagaidāms būtisks zināšanu pieaugums mūsu tiešajā tīklā – pirmais solis ir šogad dibinātā BALTA Ekspertu akadēmija, kur intensīvi sniedzam daļai mūsu pārdevēju vēl padziļinātākas zināšanas apdrošināšanas pakalpojumā, lai tiem būtu iespēja kļūt par īsteniem pārdošanas ekspertiem. Tāpat sagaidāma arī daudz plašāka IT izmantošana komunikācijai un klientu portfeļu analīzei. Jaunajiem digitālajiem rīkiem apvienojumā ar zināšanām un tiešu kontaktu būs jāapmierina arvien pieaugošās klientu prasības. Pateicoties šīm pārmaiņām, arī atlīdzību izmaksas, visticamāk, kļūs vēl ātrākas un kvalitatīvākas.

Kādi, tavuprāt, ir galvenie veiksmes faktori, kāpēc BALTA ir pircēju izvēle numur viens?

Kā galvenos iemeslus noteikti var minēt uzņēmuma stabilitāti un klientu apkalpošanas kultūru līdz ar klientorientētu produktu attīstības stratēģiju, ātrām un precīzi aprēķinātām atlīdzību izmaksām, kā arī labi uzbūvētu pārdošanas tīklu un lielisku sadarbību ar brokeriem.

Ar kādiem izaicinājumiem tuvākajos gados varētu saskarties Latvijas apdrošināšanas nozare?

Ik pa laikam nākas dzirdēt viedokli, ka digitalizācijas laikmetā apdrošināšanas tiešajai pārdošanai ir pienākušas beigas. Jā, digitalizācija palīdz palielināt pārdošanas apjomu, veicināt kvalitāti un ietaupīt laiku, tomēr tā nespēs aizstāt cilvēkus. To pierāda mūsu klientu apmeklējumu skaits klātienē filiālēs un klientu gaidas attiecībā uz saziņu ar mums. Klientu apmeklējumu un tieši filiālēs izskatīto lietu skaits nemainās. Izaicinājums drīzāk būs tiešā saskarsme ar augsti kvalificētu padomdevēju, kurš, izmantojot digitalizācijas iespējas, spēs ātri, vienkārši un saprotami parādīt iespējamos risinājumus – pat nestandarta situācijās.

Kas būtu viena lieta, ko jūs vēlētos mainīt apdrošināšanas nozarē?

Vienīgais, kas mūsdienu pasaulē ir drošs un nemainīgs, ir pārmaiņas. Tās ir vajadzīgas, un no tām nevar izvairīties. Ja varētu izvēlēties tikai vienu lietu, domāju, ka tie būtu skaidri, vienkārši un saprotamā valodā rakstīti apdrošināšanas līgumu nosacījumi – tādi noderētu katrā apdrošināšanas sabiedrībā. Mūsdienās līgumos ir daudz apdrošināšanai raksturīgu, bet klientam nesaprotamu formulējumu.

Kādas ir atšķirības starp darbu Polijā un Latvijā?

Galvenā atšķirība noteikti ir mērogs. Tirgus Polijā ir vairākas reizes lielāks nekā Latvijā. Ar lielāku mērogu iespējams sasniegt arī daudz augstākus mērķus. Polijā arī ir iespēja izmantot zināšanas un pieredzi no daudziem starptautiskiem uzņēmumiem, kuru nav Latvijas tirgū. Lielāks biznesa apjoms un gūtā peļņa ļauj veikt lielākas un ātrākas investīcijas digitalizācijas, t. i., “modernizācijas”, attīstībā, kas notiek ātrākā tempā.

Kas tevi iepriecina, dzīvojot un strādājot Latvijā?

Latvijā ir brīnišķīga daba, skaistas tradīcijas ikkatrā valsts nostūrī, ļoti daudzveidīga un salīdzinoši gara krasta līnija. Taču īpašs piedzīvojums ir Dziesmu un deju svētki ik pēc pieciem gadiem – šis notikums ir unikāls un paliek sirdī ilgu laiku. Daudzi mani Polijas draugi sapņo redzēt, cik skaisti un lepni tautas dejas un dziesmas izpilda vairāki tūkstoši cilvēku, kas tērpušies Latvijas tautastērpos – fantastiski! Tāpat arī Līgo svētki ir nepārspējami un priecē mani katru gadu.

Ikdienā esmu iemīļojusi vietējo tirgu Skultē, piekrastes klusumu un mežonību Saulkrastos, jūras smaržu apvienojumā ar skuju koku smaržu un... tukšās pludmales.

Kur smelies enerģiju un spēku spraigajam un atbildīgajam darbam?

Ja darbs ir aizraušanās, tu nejūti tā intensitāti. Zinātkāre par pasauli un ceļošana ļauj soli atkāpties un ieraudzīt, cik daudz dzīvē vari paveikt, sasniegt, piedzīvot, redzēt. Man ir svarīgi dzīvot, balstoties uz noteiktām vērtībām neatkarīgi no apstākļiem. Apzināties savas dzīves vīziju un misiju. Tas viss ir “motors”, kas darbina arī ikdienā.

Kādas ir tavas brīvā laika aizraušanās?

Esmu daudz burājusi dažādās jūrās (man ir jahtas stūrmaņa pakāpe), esmu nirusi daudzās interesantās akvatorijās, tostarp Filipīnās, kur man gadījās tas “prieks” sastapties aci pret aci ar haizivi (man ir niršanas licence līdz 100 metru dziļumam). Esmu lidojusi ar gaisa balonu (piedalījos starptautiskās sacensībās kā “bagāža”) un apceļojusi vismaz pusi pasaules. Man patīk arī lasīt grāmatas – nesen poļu bibliotēkai Daugavpilī uzdāvināju vairāk nekā 80 poļu grāmatu, kuras esmu izlasījusi pēdējo divu, trīs gadu laikā.

Kādas ir tavas mīļākās latviešu tradīcijas, un kuras no tām ir ienākušas tavā ikdienā?

Jau minēju brīnišķīgo Līgo svētku svinēšanu un Dziesmu un deju svētkus ik pēc pieciem gadiem. Tas, ko ļoti novērtēju ikdienā, ir tradīcija ēst pusdienas katru dienu noteiktā laikā – to es mācos šeit, Latvijā.

Kādas ir populārākās poļu Ziemassvētku tradīcijas un ēdieni?

Ziemassvētkos galdā ceļam marinētu biešu boršču ar kaltētu sēņu klimpām, žureku – īpašu zupu ar desu, bigošu – sautētus kāpostus ar bagātīgu gaļas piedevu poļu gaumē, pelmeņus ar gaļu, kāpostiem un sēnēm. Bet galvenā Ziemassvētku tradīcija ir doties pusnaktī uz baznīcu, lai klausītos pusnakts misi.

 

 

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.