Dodos atpūsties uz festivāliem un jūtos droši - mājai taču ir signalizācija, auto būs stāvlaukumā, braucu prātīgi, arī telefons ir drošībā. Vai tā tiešām ir?

15.07.2016

Desmitiem tūkstošu cilvēku vasaras nedēļas nogales gatavojas pavadīt „Positivus” un citos festivālos, un visu šo laiku tūkstoši mājokļu paliks bez pieskatīšanas, bet tūkstoši automobiļu tiks novietoti ne tikai apsargātos stāvlaukumos, bet arī malu malās. Negadījumu un zādzību statistika un apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) pieredze uzskatāmi apliecina – cerība, ka nekas slikts jau nenotiks, ir nepamatota un var radīt rūgtu vilšanos.

Pirmais mīts: „Ar mani un manu īpašumu nekas nenotiks!”
Statistika par negadījumiem Latvijā ir satraucoša - katru dienu notiek vidēji 28 ugunsgrēki un 59 zādzības. Protams, nav iespējams pārliecinoši atbildēt, ka tieši jūsu īpašums būs tas, kuru jūsu prombūtnes laikā izraudzīsies zagļi vai nopludinās kaimiņi. Bet, kā BALTA veiktajā pētījumā atzīst par mājokļu zādzībām notiesātie, lai atvērtu metāliskās durvis, ir nepieciešamas 5 līdz 15 minūtes. Savukārt ugunsgrēka gadījumā pietiek vien ar vienu līdz 15 minūtēm, lai nodarītu kaitējumu tūkstošu eiro vērtībā.

Otrais mīts: „Ar auto braucu prātīgi, apdrošināties nav vērts!”
Katru dienu Latvijā notiek vidēji 57 ceļu satiksmes negadījumi, kuros tiek bojātas gan automašīnas, gan trešās personas īpašums. Kā liecina BALTA dati, aptuveni 20 automašīnu īpašnieku ik dienas cieš nopietnus zaudējumus auto lietošanas procesā – akmeņi stiklā, iebraukšana bedrē vai sadursme ar meža zvēriem. Turklāt pat 80% no ceļu satiksmes negadījumiem notiek autovadītāja neuzmanības dēļ: kā liecina BALTA veiktie eksperimenti, pietiek tikai uz trīs sekundēm novērsties no ceļa, lai notiktu avārija un kaitējums izmaksātu vairākus tūkstošus eiro.

Trešais mīts: „Manu auto nenozags, man ir signalizācija!”
Mūsdienās ir ļoti daudz dažādu signalizāciju un pretaizdzīšanas sistēmu, kas var pasargāt automašīnu no garnadžiem, kuri ir nolūkojuši jūsu automašīnu, it sevišķi ja mašīnu bez uzraudzīšanas atstājat vairākas dienas. Katru dienu zagļi cenšas aizdzīt automašīnas, un 2 - 3 gadījumos tas vainagojas ar garnadžu panākumiem – pērn Latvijā tika nozagtas 1048 automašīnas, liecina Iekšlietu ministrijas Informācijas centra statistikas dati.

Ceturtais mīts: „Mans mobilais telefons man ir kabatā, ar to nekas nevar notikt!”
Elektrotehniku un mobilās ierīces tūdaļ pēc iegādes ir iespēja apdrošināt pret bojājumiem, zādzībām un citiem negadījumiem, kad nav spēkā ražotāja sniegtā garantija. BALTA rīcībā esošā informācija liecina, ka pirmā gada laikā atlīdzības šādās situācijās piesaka katrs desmitais klients, kas iegādājies pirkumu apdrošināšanu. Visbiežāk atlīdzības tiek pieteiktas par mobilo telefonu (87% gadījumu) un planšetdatoru (12% gadījumu) bojājumiem, zādzībām un citiem negadījumiem. No atlīdzību pieteikumiem redzams, ka lielākoties – 94% gadījumu bojājumi saistīti ar sadzīviskiem negadījumiem. Piemēram, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem tie ir bojāti ekrāni, ierīcei nokrītot zemē, un mātes plates bojājumi, ierīcei iekrītot ūdenī, un šādos gadījumos ražotāja sniegtā garantija nav spēkā.

Piektais mīts: „Apdrošināšana ir pārāk dārga!”
Bieži vien nemaz neaizdomājamies, ka patiesībā apdrošināšana nebūt nav dārga. Piemēram, vidējā cena par dzīvokļa apdrošināšanu mēnesī ir aptuveni 4 eiro jeb viens kokteilis festivālā. Kāpēc gan neaizstāt vienu kokteili ar mājokļa apdrošināšanu?

Sestais mīts: „Apdrošināšanas kompānijas neizmaksā atlīdzības!”
Vai zinājāt, ka pēdējo trīs gadu laikā BALTA apdrošināšanas atlīdzībās fiziskajām personām izmaksājusi vairāk nekā 17 miljonus eiro? Tas nozīmē, ka katru dienu BALTA privātpersonām veic izmaksas 15 525 eiro apmērā.

Par apdrošinātāju BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.
Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 13 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.
BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2014.gadā PZU GRUPA apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,95 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:
Juta Šteinerte
BALTA Korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 456 444
E-pasts: juta.steinerte@balta.lv

Arita Krūze
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības” projektu vadītāja
Tel.:+371 28 337 073
E-pasts: arita.kruze@prae.lv

 

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.