Biežāk uzdotie jautājumi

Kad stājas spēkā OCTA polise?

OCTA polise stājas spēkā, tiklīdz Tu to esi iegādājies (veicis samaksu) vai pulksten 00.00 tajā datumā, kas ir norādīts kā OCTA polises spēkā stāšanās datums.

Kā notiek atlīdzības saņemšana pēc ceļu satiksmes negadījuma?

Ja Tu ar uzņēmuma transportlīdzekli esi cietis ceļu satiksmes negadījumā, kurā ir vainojams trešās personas vadīts transportlīdzeklis, un Tavā OCTA polisē ir atzīme par papildrisku „Atlīdzība pie sava apdrošinātāja”, Tu droši vari pieteikt negadījumu BALTA, zvanot pa telefonu 675 333 75. Ar detalizētu informāciju par atlīdzības pieteikšanu un saņemšanu vari iepazīties OCTA likumā.

Vai pastāv risks, ka, nepilnīgi vai nepareizi aizpildot saskaņoto paziņojumu, uzņēmums nesaņems atlīdzību?

Ja uzņēmuma transportlīdzeklis ir cietis ceļu satiksmes negadījumā, atlīdzība no vainīgā OCTA apdrošinātāja Tavam uzņēmumam ir jāsaņem jebkurā gadījumā. Tomēr neprecīzi aizpildīts saskaņotais paziņojums var aizkavēt atlīdzības saņemšanu, tādēļ neskaidrību gadījumā mēs aicinām uzņēmuma atbildīgo – ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto – personu sazināties ar BALTA speciālistiem vai tomēr iesaistīt policiju. Ņem vērā, ka saskaņoto paziņojumu drīkst aizpildīt, ja negadījumā ir iesaistīti tikai divi transportlīdzekļi, nav cietuši cilvēki un nav bojāta trešās personas manta. BALTA ir parūpējusies, lai atvieglotu šo procesu, jo negadījumu jau tagad ir iespējams pieteikt BALTA, ja Tava uzņēmuma transportlīdzekļa OCTA polisē ir atzīme par papildrisku „Atlīdzība pie sava apdrošinātāja”.

Vai uzņēmuma autovadītājs var zvanīt BALTA, lai saņemtu konsultāciju saskaņotā paziņojuma aizpildīšanai notikuma vietā?

Jā, negadījumā iesaistītā persona var zvanīt uz BALTA atlīdzību centru pa tālruni 67533375, lai saņemtu palīdzību saskaņotā paziņojuma aizpildīšanai.

Vai Latvijas teritorijā uzņēmuma transportlīdzeklī vienmēr ir jābūt OCTA polises oriģinālam?

OCTA polise Latvijas Republikas teritorijā papīra formātā nav obligāta, elektronisks ieraksts par OCTA polises esamību glabājas Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datubāzē, tādējādi Ceļu policija, CSDD un citas institūcijas OCTA polises esamību pārbauda elektroniski.

Vai OCTA polises oriģināls ir jāņem līdzi, dodoties ar uzņēmuma transportlīdzekli uz ārzemēm?

Dodoties uz ārzemēm ar uzņēmuma transportlīdzekli, OCTA polises izdrukai vienmēr ir jābūt līdzi, jo citu valstu ceļu policistiem Latvijas OCTA polišu reģistrs nav pieejams.

Kas tiek uzskatīts par OCTA polises oriģinālu?

Par BALTA OCTA polises oriģinālu tiek uzskatīta mūsu izdota un juridiski (ar zīmogu un uzņēmuma pārstāvja parakstu) apstiprināta OCTA polises izdruka.

Kurās valstīs ir derīga OCTA polise?

Saskaņā ar likumu, OCTA polise darbojas Latvijā, kā arī citās Eiropas Ekonomikas zonas valstīs – Lietuvā, Igaunijā, Austrijā, Beļģijā, Čehijā, Dānijā, Francijā, Grieķijā, Itālijā, Īrijā, Kiprā, Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienotajā Karalistē, Luksemburgā, Maltā, Nīderlandē, Portugālē, Polijā, Serbijā, Slovākijā, Slovēnijā, Somijā, Spānijā, Vācijā, Ungārijā un Zviedrijā, Šveicē, Lihtenšteinā, Īslandē, Norvēģijā, Andorā, Bulgārijā, Horvātijā, Bosnijā un Hercegovinā un Rumānijā. Ja ar uzņēmuma transportlīdzekli vēlies doties uz Albāniju, Baltkrieviju, Izraēlu, Irānu, Krieviju, Maroku, Moldovu, Maķedoniju, Melnkalni, Tunisiju, Turciju vai Ukrainu, Tavam uzņēmumam ir jāiegādājas Zaļā karte.

Vai, iegādājoties OCTA polisi uzņēmuma transportlīdzeklim, man ir atsevišķi jānorāda polises darbības teritorija?

Nē, OCTA standartlīgums ir derīgs Latvijā, Eiropas Ekonomikas zonas valstīs, kā arī Šveicē.

Kāds ir OCTA polises atlīdzības limits?

Iestājoties apdrošināšanas gadījumam, vainīgā transportlīdzekļa īpašnieka OCTA apdrošinātājs sedz zaudējumus cietušajām personām, nepārsniedzot šādus atbildības limitus:

  • Mantai nodarīto zaudējumu atlīdzināšanai – līdz 1 000 000 EUR neatkarīgi no trešo personu skaita;
  • Personai nodarīto zaudējumu atlīdzināšanai – līdz 5 000 000 EUR neatkarīgi no trešo personu skaita.
Kas ir OCTA polises papildrisks „Atlīdzība pie sava apdrošinātāja”?

Sākot ar 2012. gada 9. augustu, ikvienam Tava uzņēmuma autovadītājam, kura transportlīdzekļa OCTA polise ir iegādāta BALTA, ir iespēja pieteikt atlīdzību pēc ceļu satiksmes negadījuma pie sava apdrošinātāja, proti, BALTA. Šajā gadījumā BALTA kārtos visas formalitātes ar apdrošinātāju, pie kura OCTA polisi ir iegādājies vainīgais autovadītājs, kā arī veiks atlīdzības izmaksu un garantēs Tava uzņēmuma transportlīdzekļa remonta kvalitāti.

Vai par iespēju pieteikt atlīdzību pie sava apdrošinātāja ir jāmaksā papildus?

Šis ir OCTA polises papildrisks, un tas ir iegādājams par nelielu papildsamaksu pie Tava uzņēmuma transportlīdzekļa OCTA polises iegādes.

Kā es varu zināt, ka OCTA polise, ko mans uzņēmums ir iegādājies BALTA, paredz atlīdzību pie sava apdrošinātāja?

Par pakalpojuma esamību Tu vari pārliecināties OCTA polises sadaļā “Papildu apdrošinātie segumi” – tajā būs ieraksts “Atlīdzība pie sava apdrošinātāja”

Vai BALTA segs izdevumus, kas saistīti ar ceļu satiksmes negadījumā cietušo personu ārstēšanos, traumām u. c., ja ir iegādāts papildrisks „Atlīdzība pie sava apdrošinātāja”?

Nē, par zaudējumiem, kas saistīti ar personai nodarītiem miesas bojājumiem ceļu satiksmes negadījumā, arī turpmāk tāpat kā līdz šim ir jāvēršas pie vainīgās puses apdrošinātāja.

Vai šī sistēma paredz zaudējumu atlīdzību par mantām, kas ceļu satiksmes negadījumā atradušās transportlīdzeklī un ir bojātas?

Jā, Tavs uzņēmums saņems atlīdzību par zaudējumiem, kas ceļu satiksmes negadījumā ir nodarīti mantām, kuras negadījuma brīdī atradušās transportlīdzeklī.

Vai atlīdzības izmaksas process nekļūs ilgāks, ja apdrošināšanas gadījums būs jāpiesaka BALTA, nevis pie CSNg izraisījušās puses apdrošinātāja?

Tieši pretēji! Tas kļūs daudz ērtāks, ātrāks un vienkāršāks. Tavs uzņēmums saņems ierasto klientu apkalpošanas kvalitāti, operatīvu rīcību un konsultācijas. Turklāt aptuveni 80% no reģistrētajām OCTA izmaksu lietām atlīdzības pieteikšana un formalitāšu kārtošana notiek pa tālruni vai e-pastu.

Ja ceļu satiksmes negadījumā būs cietis gan uzņēmuma transportlīdzeklis, gan tā pasažieri un atlīdzība būs jāpiesaka pie dažādiem apdrošinātājiem, vai tas nepagarinās atlīdzības izmaksas laiku?

BALTA OCTA atlīdzību pieteikšanas kārtība „Atlīdzība pie sava apdrošinātāja” paredz tikai vienu situāciju, kad cietušajam būs jāpiesaka atlīdzība pie diviem apdrošinātājiem viena CSNg ietvaros. Proti, cietušajam ir zaudējumi par personai nodarītiem miesas bojājumiem. Lai atlīdzinātu personas zaudējumus, cietušajam būs jādodas pie vainīgās puses apdrošinātāja, bet atlīdzību saistībā ar uzņēmuma transportlīdzekļa un mantas zaudējumiem izskatīs un izmaksās BALTA.

Kā rīkoties, ja ir noticis ceļu satiksmes negadījums?

Uzņēmuma atbildīgajai personai ir jāzvana uz BALTA atlīdzību kontaktcentra tālruni 675 333 75 un jāpiesaka atlīdzība.

Vai uzņēmums saņems atlīdzību, ja autovadītājs būs vainīgs CSNg izraisīšanā?

OCTA atlīdzību var saņemt tikai cietusī puse. Šiem gadījumiem ir paredzēta uzņēmuma transportlīdzekļu KASKO apdrošināšanas polise.

Vai pastāv iespēja pieteikt atlīdzību internetā?

Pašlaik diemžēl tas nav iespējams. Atlīdzību vari pieteikt pa tālruni 675 333 75.

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.